کد خبر: ۸۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کارشناس هواشناسی خبر داد؛
بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی در برخی نقاط استان خبر داد.

افزایش پوشش ابر در استان بوشهر/ وقوع ناپایداری‌های موقت جوی

پیام مساعدی در گفت‌وگو با آرانیوز اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز تا شب با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای در برخی از نقاط استان و همچنین بر روی دریا وجود دارد.

وی اضافه کرد: در این مدت با وزش باد، وقوع گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در مناطق مستعد دور از انتظار نیست. همچنین پیش بینی می‌شود این وضعیت به تناوب تا اواخر هفته در سطح استان و روی دریا ادامه داشته باشد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط گردوغبار، طی ساعاتی وزش باد و افزایش ابر و در برخی نقاط با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و امروز تا شب در هنگام وزش تندباد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی تاکید کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در ساعاتی از وقت امروز تا شب گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار