کد خبر: ۸۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خبرداد؛
تبریز- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح هزینه و درآمد خانوار در استان همزمان با کل کشور خبر داد.

اجرای طرح هزینه ودرآمد خانوار در آذربایجان‌شرقی همزمان با کل کشور

به گزارش آرانیوز، امید یامی صبح امروز یک شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: اجرای طرح هزینه و درآمد خانوار در استان از اول اردیبهشت جاری شروع شده و تا آخر فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این طرح امسال با مراجعه به ۵۴ خوشه ۶ خانواری و در مجموع ۳۲۴ خانوار در مناطق شهری و روستایی و اخذ و تکمیل اطلاعات به صورت ماهانه و فصلی اجرا می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی هدف از اجرای این طرح را برآورد متوسط هزینه و درآمد یک خانوار شهری و روستایی در سطح استان اعلام کرد.

یامی ابراز داشت: اهمیت این طرح در امکان بررسی روند مصرف کالاها و خدمات، مطالعه روابط متقابل ویژگی‌های اجتماعی- اقتصادی خانوارها، ارزیابی آثار سیاست‌های اقتصادی در زمینه تأمین عدالت اجتماعی و بررسی توزیع درآمد، امکان بررسی خانوارهای زیر خط فقر و نقش مهم آن در تأمین اطلاعات مورد نیاز حساب‌های ملی و منطقه‌ای و برنامه ریزی های اقتصادی- اجتماعی است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت: نتایج تفضیلی این طرح به صورت سالانه توسط مرکز آمار ایران منتشر می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار