کد خبر: ۸۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
گروه استان‌ها - اجتماع عظیم علویون شهر بیجار استان کردستان به مناسبت شهادت امام علی(ع) برگزار و دسته‌های عزاداری سایر مساجد در این محل تجمع و به عزاداری، سینه‌زنی و روضه‌خوانی پرداختند.
اجتماع علویون در شهرستان بیجار استان کردستان برگزار شد

به گزارش  آرانیوز از سنندج، اقشار مختلف مردم روزه‌دار استان کردستان در سالروز شهادت امام علی (ع) با به راه انداختن دسته‌های عزاداری و کاروان‌های غم و سیاه کردن سر در ادارات، اماکن عمومی، مساجد، خانه‌ها و مغازه‌ها ارادت قلبی خود را به مولای متقیان نشان دادند.

در همین راستا امروز اجتماع عظیم علویون در مقابل مسجد امیرالمومنین شهر بیجار برگزار و دسته‌های عزاداری سایر مساجد هم با طی مسافتی در سطح شهر، در این محل تجمع و به عزاداری، سینه‌زنی و روضه‌خوانی پرداختند.

به گزارش آرانیوز، همزمان با بیست و یکم ماه رمضان و سالروز شهادت مقتدای مظلومان عالم امام علی(ع) مردم دوست‌دار اهل‌بیت پیامبر(ص) در استان کردستان دیشب با حضور در مساجد و حسینیه‌ها بر مظلومیت علی(ع) گریستند و امروز رخت سیاه بر تن کرده و غرق در ماتم و عزا هستند.

نظیر این مراسم نیز در قروه، سریش‌آباد و سایر شهرستان‌های استان کردستان برگزار و روزه‌داران در سوگ مولای متقیان امیرالمومنین علی(ع) اشک ماتم ریختند؛ عده‌ای از مردم خداجوی این دیار وحدت و یکدلی نیز با توزیع نذورات ارادت خود را به حضرت علی(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ابراز کردند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار