کد خبر: ۸۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: سازماندهی، حمایت و توانمندسازی تبلیغ دینی در کشور جزو مهمترین وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی است.

به گزارش آرانیوز از گرگان، حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی در جلسه همفکری تبلیغ و تبیین و مقاومت با حضور جمع کثیری از علمای اهل تسنن و تشیع گلستان و با حضور مسوولان کشوری و استانی تبلیغات اظهار کرد: هدف از این نشست‌ها با برادران اهل سنت بررسی مسائلی که بر سر راه تبلیغ دینی در جامعه بوده و تلاش داریم تا در این نشست‌ها به راهکارهای عملی و موثر دسترسی پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یک میز و دستگاه نبوده و سازماندهی، حمایت و توانمندسازی تبلیغ دینی در کشور مهمترین وظیفه این سازمان است.

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به نگاه جمهوری اسلامی براساس باور وعده‌های خداوند امروز در جامعه با مسائل تبلیغ دینی مواجه هستیم و تلاش داریم تا چالش‌های پیش رو تبلیغ دین را بررسی کرده و به یک جمع‌بندی برسیم.

* دستاوردهای تقریب حاصل هم‌اندیشی علمای شیعه و سنی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: نشست‌ها و هم‌اندیشی بین علمای شیعه و سنی باعث دستاوردهای معنوی و تقریب شده و امید داریم این دستاوردها در جهان اسلام ترویج پیدا کند.

حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین در این جلسه اظهار کرد: هرچه قدر هم‌اندیشی و تقریب بین علمای شیعه و سنی بیشتر شود نقشه‌های دشمنان علیه بشریت، جهان اسلام و اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی از بین خواهد رفت.

وی تصریح کرد: تلاش داریم تا نشست‌ها و جلسات هم‌اندیشی در راستای راه‌های تبیین و ترویج صحیح دین را در بررسی کرده و آن را در جامعه تبیین کنیم.

* دشمنان با تفرقه و دوگانگی امنیت و آرامش مردم ایران را نشانه گرفتند
مسئول تبلیغات اسلامی شهر مرزی اینچه‌برون در این جلسه گفت: وحدت و انسجام اقوام و مذاهب گوناگونی که در ایران اسلامی در کمال امنیت و آرامش زندگی می‌کنند با چنین حرکات دشمن از بین نخواهد رفت.

آخوند عبدالغفور چرکزی ضمن محکوم کردن هتک حرمت حریم رضوی و ترور طلاب و روحانیون اهل شیعه و سنی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: دشمنان اتحاد و همدلی مسلمین شیعه و سنی را هدف قرار داده و تلاش دارند از هر ترفند و توطئه‌ای عزت، اقتدار و عظمت ایران اسلامی را زیر سوال برده و با اختلاف و دوگانگی بین اقوام و مذاهب امنیت و آرامش ایران اسلامی را متزلزل کنند.

وی تصریح کرد: مساجد و اماکن مذهبی جزو اماکن مقدس و محل امن برای دلدادگان به خداوند بوده و از قوه قضائیه، نیروهای انتظامی و نظامی تقاضا داریم تا با عاملان اینگونه رفتارها و اتفاقات برخورد قاطع کرده و آنها را به اشد مجازات برسانند.

در این جلسه بیانیه‌ای در محکومیت اقدامات تفرقه‌افکنان دشمنان در مشهد مقدس و گنبدکاووس توسط علمای اهل سنت امضا شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار