کد خبر: ۸۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
خطیب جمعه قم اظهار کرد: دشمن تمرکزش را بر وارونه‌نمایی واقعیات مرتبط با ایران قرار داده و برای مقابله با این حرکت دشمن، اکنون جهاد تبیین فریضه بزرگ ملی است

به گزارش آرانیوز از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به اینکه شیاطین در ماه مبارک رمضان در غل و زنجیر هستند، گفت: در ماه رمضان از قدرت و توان نفوذ شیطان کاسته می‌شود و فرصتی طلایی برای بندگان خدا برای قرب الهی است.

خطیب جمعه قم افزود: از همین‌جا خطاب به روزه اولی‌ها «تقبل الله اعمالکم» می‌گویم؛ شما روزه اولی‌ها باید شاکر این باشید که می‌توانید با لطف خدا در ماه میهمانی خدا روزه‌دار باشید.

نماینده ولی فقیه در استان قم عنوان کرد: روزه‌خوارانی که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند، در کنار این‌که باید از روزه‌ اولی‌ها خجالت بکشند باید ترس از عقاب و عذاب الهی را داشته باشند.

وی با اشاره به فرارسیدن ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: سفره اطعام و اکرام این حضرت مرتب به روی نیازمندان باز بود و سفره‌ اخلاق امام حسن (ع) به سوی همه مشتاقان و محبان اهل بیت(ع) به خصوص کسانی که فقیر فرهنگی و گمراه بودند، باز بود و باعث هدایت آنها می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان قم ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی گفت: نیروی زمینی، ستون فقرات ارتش جمهوری اسلامی است و این روز یادمان دلاوران، قهرمانان و شهدای ارتش است.

وی علم آموزی را از مهمترین اعمال سفارش شده برای شب‌های قدر دانست و افزود: در کنار دعا و توسل در این شب‌ها، آموختن علومی همچون تفسیر قرآن کریم، احادیث اهل بیت(ع)، احکام دین و ... در لیالی قدر بسیار مورد تاکید است.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به تبلیغات گسترده دشمن علیه نظام اسلامی، تصریح کرد: دشمن تمرکزش را بر وارونه‌نمایی واقعیات مرتبط با ایران قرار داده است. برای مقابله با این حرکت دشمن، اکنون جهاد تبیین فریضه بزرگ ملی است. باید خط و شیوه‌ کار و موضوعات و اولویت‌ها در جهاد تبیین را از رهبر معظم انقلاب گرفت.

وی تاکید کرد: نخبگان در جهاد تبیین نقش مهمی دارند و رسانه‌های انقلابی نیز در این جهاد از اهمیت بالایی برخوردارند. نیروهای انقلابی در جهاد تبیین باید حرکت تهاجمی داشته باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار