کد خبر: ۸۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
قم- رییس شورای شهر قم گفت: تلاش می شود پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری در بازه زمانی مشخص به پایان برسد اما پروژه‌های نیمه‌تمامی هم در قم وجود دارد که منتظر حکم دادستانی تهران است.

به گزارش آرانیوز، حسین اسلامی در دیدار با حجت‌الاسلام‌ ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، به مشکلات اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهری اشاره کرد و اظهار داشت: بخش مهمی از عواملی که مانع اجرای به‌موقع پروژه‌های شهری می‌شود خارج از قدرت مدیریت شهری است.

وی اعمال تخفیف عوارض را کمکی به مردم دانست و افزود: تلاش داریم با تخفیف‌های مناسبتی بتوانیم کمکی به مردم کرده و تخفیف ۳۰ درصدی را برای عوارض ساختمانی برای سال جاری در نظر بگیریم تا افزایش قیمت‌ها فشار کمتری به مردم بیاورد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم، مهم‌ترین اولویت مجموعه مدیریت شهری را در سال ۱۴۰۱ اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اعلام کرد و گفت: باید پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار گرفته تا علاوه بر بهبود سیما و منظر شهری، مشکلات مردم در محدوده اجرای پروژه‌ها نیز حل شود.

وی مشکلات حقوقی بعضی از پروژه‌ها مانند پروژه شهید کاظمی را مطرح و ابراز کرد: پروژه‌هایی در قم نیمه‌تمام مانده که منتظر حکم دادستانی تهران است و حتی مدیریت شهری اعلام آمادگی برای خریداری زمین‌ها را نیز داشته و منتظر اعلام مزایده بوده تا پروژه‌ها را به اتمام برسانیم اما هنوز هیچ پاسخی به ما داده نشده است.

اسلامی، پروژه‌های نیمه‌تمام را از پروژه‌های مسئله‌دار دارای پرونده در دستگاه قضا تفکیک کرد و افزود: پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه اختیارات شهرداری بوده که تلاش می‌کند در بازه زمانی مشخص به پایان برساند، اما پروژه‌های مسئله‌دار در اختیار نهادهای دیگر بوده و انتظار همکاری بیشتری از آن‌ها داریم.

وی زمین‌های دارای مشکل را یکی دیگر از مشکلات پیش روی مردم ذکر کرد و گفت: زمین‌های محدود جمکران با قید فضای سبز، بخشی از زمین‌های انتهای خیابان ۱۹ دی (باجک)، زمین‌های سمت جمکران، زمین‌های محدوده پردیسان، زمین‌های پیامبر اعظم (ص) و جمهوری خارج از محدوده شهری هستند

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار