کد خبر: ۸۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر تشویق ورود بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی خواستار گسترش پردیس‌های مختلف علوم پزشکی در شهرستان‌های استان هرمزگان شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان: بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت حمایت شود

به گزارش آرانیوز از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان و مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان، اظهارداشت: شیوع بیماری کرونا مشکلات فراوانی را برای جامعه و مردم ایجاد کرده است و امنیت روانی جامعه را از بین برد اما بحمدالله امروز شاهد حاکم شدن آرامش خوبی در این حوزه بر جامعه هستیم و بسیاری از مشکلات تا حدود زیادی رفع و رجوع شده است و این حاکی از تلاش‌هایی است که مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان طی این مدت انجام شده است.


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس افزود: یکی از آسیب‌هایی که ممکن است حوزه بهداشت و درمان را تهدید کند این است که کل این حوزه متکی به حوزه دولتی شود و همین امر ممکن است اجرای پروژه‌های درمانی را با کندی و مشکلاتی روبرو کند چرا که منابع دولتی محدود است و چالش‌های استان هم بسیار زیاد است.

وی تاکید‌کرد: برای تقویت زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان باید ظرفیت بخش خصوصی نیز پای کار بیاید و همچنین خیرین نیز تشویق شوند تا در این حوزه کارهای خیرخواهانه بیشتری انجام دهند.

امام جمعه بندرعباس: ظرفیت خیران باید به حوزه ساخت مسکن محرومان هدایت شود
امام جمعه بندرعباس: هرمزگان در حوزه "مسکن و راه" محرومیت شدید دارد/ به داد "بشاگرد" و "کوهشاه" برسید
امام جمعه بندرعباس: دانشگاه علوم و فنون دریایی در استان هرمزگان احداث شود

 عبادی‌زاده بیان‌کرد: حمایت و تشویق بخش خصوصی به ورود و سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان می‌تواند خلاءهای موجود در بخش سلامت مردم را از بین ببرد و از مهاجرت آن‌ها برای دریافت خدمات درمانی به استان‌های همجوار جلوگیری کند.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر لزوم تغییر و نوآوری رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیازهای استان تصریح‌کرد: یکی از ضروریات استان این است که نظام آموزش عالی باید در تمام نقاط استان توسعه‌ای متوازن داشته‌باشد، قابل قبول نیست که بهره‌مندی از آموزش منحصر به مناطق خاص شود از این رو گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در قالب پردیس‌های مختلف در سایر شهرستان‌های استان نیز بایستی دنبال شود. 

انتهای پیام/865/ن/ی

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار