کد خبر: ۸۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
مرجع تقلید شیعیان گفت: باید از تمام ابزارها و وسایل، خصوصاً از وسایل رسانه‌ای و ارتباطی استفاده کرد تا از طریق فضای مجازی اسلام را گسترش داد.

به گزارش آرانیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار فرمانده سپاه استان قم اظهار داشت: مسائل فرهنگی در شرایط فعلی دارای اهمیت زیادی است و اگر اقدام مؤثری نشود در آینده بدتر هم خواهد شد. مسئله فضای مجازی، حجاب، مواد مخدر و دیگر مسائل فرهنگی باید با برنامه ریزی کامل بررسی و اصلاح شود.

وی با اشاره بر اهمیت تعلیم و تبلیغ اسلام تاکید کرد: باید از تمام ابزارها و وسایل، خصوصاً از وسایل رسانه‌ای و ارتباطی استفاده کرد تا از طریق فضای مجازی اسلام را گسترش داد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: سپاه با کمک صدا و سیما، مراکز حوزوی و دانشگاهی به اوضاع فرهنگی استان سامان دهد.

در ابتدای این دیدار نیز سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی که دبیری آن را برعهده دارد، سپاه قم را در برطرف کردن مشکلات فرهنگی استان قم دغدغه‌مند خواند.

دیبر قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی قم ضمن تشریح فعالیت‌های انجام شده گفت: ۷۵ مرکز با نام خانه سبز با کمک طلاب سازمان تبلیغات در محلات قم به منظور مشاوره به خانواده‌ها در حوزه‌های تربیتی، اخلاقی، ازدواج و اختلافات زناشوئی تشکیل شده است که از بین این مراکز چهار مرکز جزو مراکز اصلی ما هستند که به مشکلاتی حاد خانواده‌ها مشاوره و راهنمایی می‌دهد.

وی افزود: همچنین برای مقابله با معظل اعتیاد در ۲۰ محله خانه اعتماد ایجاد شده است که در آن‌ها کارگاه‌های ترک اعتیاد و مشاوره‌ها فردی و جمعی برای رهایی از معضل اعتیاد ارائه می‌شود و در کنار این اقدام، یک کمپ ۱۰۰ نفره ترک اعتیاد احداث شده است که در حال توسعه فضا و ظرفیت آن به ۵۰۰ نفر هستیم؛ که در آن علاوه بر ترک افراد معتاد به روش‌های تربیتی اسلامی به آن‌ها در مدت ۳ تا ۶ ماه حرفه و فعالیتی آموزش داده می‌شود که در همین مدت حضور در کمپ هم برای خود و خانواده‌های عزیزشان درآمدزایی مختصری دارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار