کد خبر: ۸۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
در ۲۱ روز گذشته از امسال هشت روز همراه با گرد و غبار و غیراستاندارد در استان ثبت شده که به طور قطع نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش آرانیوز از کرمانشاه، در چند روز گذشته ورود گرد و غبار از سمت غرب به داخل کشور بیشتر استان‌های کشور به ویژه استان‌ کرمانشاه را تحت تأثیر قرار داده و حتی منجر به تعطیلی مدارس شده است.

با توجه به تداوم شرایط جوی و نفوذ ذرات گرد و غبار در جو استان، بر اساس تصمیم کار‌گروه شرایط اضطراری آلودگی هوا و تأکید استاندار کرمانشاه مبنی بر اتخاذ تمهیدات لازم برای حفظ سلامت دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب‌، سرپل‌ذهاب، دالاهو، اسلام‌آباد غرب و کرمانشاه در نوبت صبح و تمامی مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی در شهرستان‌های استان در نوبت بعدازظهر امروز تعطیل شدند.

هواشناسی پیش‌بینی کرده به تدریج از بعدازظهر امروز از غلظت غبار در نقاط مختلف استان کاسته شود و فردا غبار رقیق به خصوص در نواحی مرزی، مهمترین پدیده جوی در سطح استان خواهد بود.

به دنبال این وضعیت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با عبور موج کم رطوبت دیگری، به طور مجدد شرایط برای تشدید وزش باد و نفوذ غبار به جو استان فراهم می‌شود و باز هم شاهد ورود گرد و غبار به استان خواهیم بود.

در دو روز پایانی هفته موجی ناپایدار جو منطقه را متأثر کرده ضمن کاهش نسبی دمای هوا، ممکن است بارش‌های پراکنده‌ای نیز به ویژه برای نواحی شمالی استان در پی داشته باشد و همچنین متوسط دمای هوا تا روز سه‌شنبه به تدریج افزایش می‌یابد.

براساس طبقه‌بندی اعلام شده عدد شاخص بین 50-0 وضعیت سبز، 100-51 وضعیت زرد، 150-101 وضعیت نارنجی، 200-151 وضعیت قرمز، 300-200 وضعیت بنفش و بیشتر از 300 وضعیت قهوه‌ای را نشان می‌دهد.

همچنین عدد شاخص بین 100-0 سطح استاندارد، بین 250-100 سطح هشدار، بین 350-250 سطح اضطرار و عدد شاخص بیشتر از 300 سطح بحران را نشان می‌دهد.

بر همین اساس شاخص کیفی هوای امروز برای شهرستان کرمانشاه عدد 178، برای شهرستان‌ اسلام‌آباد غرب عدد 170 و برای شهرستان کنگاور عدد 159 را نشان می‌دهد که بیانگر وضعیت قرمز است.

شهرستان پاوه با شاخص 148 در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب با شاخص 500 در وضعیت قهوه‌ای قرار دارند.

کرمانشاه سال گذشته 22 روز ناسالم را تجربه کرد

احد جلیلیان سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون هشت روز آلودگی هوا را تجربه کرده است اظهار داشت: در این مدت شهرستان کرمانشاه با سه روز هشدار، سرپل‌ذهاب با سه روز هشدار، یک روز اضطرار و دو روز بحران، اسلام‌آبادغرب با دو روز بحران، قصرشیرین با چهار روز هشدار و سه روز بحران، پاوه با دو روز هشدار و کنگاور با دو روز اضطرار مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه هشت روز آلوده از ابتدای امسال در وضعیت‌های هشدار، اضطرار یا بحرانی بوده است عنوان کرد: در طول سال گذشته 22 روز ناسالم در استان گزارش شد در حالی که در 21 روز امسال هشت روز آلوده گزارش شده و این افزایشی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

جلیلیان با بیان اینکه کمیته اضطرار آلودگی برگزار شد گفت: با وجود اینکه شاخص‌های لحظه‌ای هوا روند افزایشی را برای وجود ریزگردها نشان می‌دهد اما پیش‌بینی هواشناسی می‌گوید از عصر امروز روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و از استان خارج می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار