کد خبر: ۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
مدیر کل آموزش و پرورش استان خومزستان
مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: تاریخ دوره مشعشعیان باید وارد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره‌های مختلف شود.

 تقی زاده:کسی که بخواهدتاریخ ایران را بخواند باید در ابتدا تاریخ خوزستان را مطالعه کند

«به گزارش خبرنگار اجتماعی آرانیوز»

«محمد تقی‌زاده» در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی این نمایشگاه با اشاره به اینکه کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به اندازه کافی به تاریخ دوره‌های مختلف منطقه و سلسله‌های پادشاهی محلی نپرداخته است، خواستار افزوده شدن تاریخ دوره مشعشعیان به کتاب‌های درسی شد.

وی در ادامه گفت: خوزستان در طول تاریخ کانون بحران‌های بین‌المللی و خاستگاه نهضت‌های ملی داخلی بوده است لذا هر شخصی بخواهد تاریخ ایران را بخواند باید در ابتدا تاریخ خوزستان را مطالعه کند. بخشی از هویت ملی، اجتماعی و فرهنگی هر ایرانی را باید در خوزستان جستجو کرد زیرا که تمام سلسله‌های پادشاهی و همه حکومت‌های اسلامی تاریخ ایران کار خود را از خوزستان آغاز کرده‌اند.
تاریخ مشعشیان خوزستان
تقی زاده با تاکید بر لزوم مطالعه تاریخ اضافه کرد: دانش‌آموزان علاوه بر موضوعات تاریخی، باید با تاریخ وقایع دینی، فرهنگی و اجتماعی آشنا شوند. دانش‌آموزان با درک تاریخ گذشته خود می‌توانند هویت ملی خود را بشناسند. اصلی‌ترین بخش معرفی تاریخ هر ملت، معرفی تاریخ اجتماعی، فرهنگی و مکتوب آن ملت است. اگر این آثار به خوبی حفظ و به دوره‌های بعدی منتقل شوند، نسل‌های آینده با درس‌هایی که از گذشته می‌گیرند، می‌توانند به شکل بهتری این میراث را به آیندگان برسانند.

او درباره تاریخچه ورود اسلام به ایران گفت: ایرانیان برای اولین بار صدای زنگ مدرسه‌ای که پیامبر در مکه تاسیس کرد را در خوزستان شنیدند و مفاهیم آسمانی اسلام از خوزستان به سایر نقاط ایران راه پیدا کرد.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش در پایان از پیگیری های انجام شده در زمینه افزودن تاریخ مشعشعیان به کتاب های درسی خبر داد و گفت: پیشنهادهای لازم در این باره به هیأت تدوین کتب درسی داده شده و پیگیری‌های مستمر برای تحقق این هدف در حال انجام است.

سلسله مشعشعیان که توسط «محمد بن فلاح بن هبة الله مشعشعی» در سال 1436 میلاد بنیان‌گذاری شد، هویزه را پایتخت خود قرار داد. این سلسله در سال 1724 میلادی به کار خود پایان داد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار