کد خبر: ۸۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
سرپرست فرمانداری گیلانغرب خبر داد؛
کرمانشاه- سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب از اتصال مرز سومار به سامانه جامع امور گمرکی تا اواخر فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.

اتصال مرز سومار به سامانه جامع امور گمرکی تا اواخر فروردین ۱۴۰۱

حشمت رضایی در گفتگو با  آرانیوز اظهار کرد: تمام فعالیت‌های گمرگی مرز سومار از طریق از طریق امواج رادیویی یا وای فای صورت امورات گمرکی انجام می‌گرفت که در اکثر مواقع باعث ایجاد قطع و وصل و نوسانات امواج می‌شد.

وی افزود: بستر فعالیت مرز سومار از سال ۱۳۹۸ رسمیت یافته و فعلاً به صورت کامل زیرساخت‌های آن فعال نشده اما با تاکیداتی که از سوی استاندار استان کرمانشاه و مساعدت مسئولین صورت گرفت اجرای پروژه فیبر نوری با همت مدیرکل مخابرات استان کرمانشاه در مرز سومار به مرحله اجرایی رسید.

سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب تصریح کرد: پروژه عملیاتی فیبر نوری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار را به خود اختصاص داده بود که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و قول مساعدت‌هایی که از سوی استاندار کرمانشاه داده شده تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ این طرح به اتمام می‌رسد.

رضایی با اشاره به مزیت‌های طرح عملیاتی فیبر نوری، بیان کرد: به دلیل وجود امکانات و تجهیزات گمرکی در این مرز اتصال به سامانه جامع گمرکی کشور مشکلات و معضلاتی که در این مرز به دلیل ضعف و خطا در اتصالات رخ می‌داد برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: به دلیل قطع و وصل شدن‌های فراوان سامانه گمرکی مرزی که با امواج رادیویی صورت می‌گرفت تا ساعت‌ها در مرز برای انجام امورات گمرکی به مشکل برمی‌خورد که با اتصال گمرک مرز به سامانه جامع گمرکی کشور در پی بهبود اوضاع بودیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب با بیان اینکه اتصال گمرک مرز به سامانه جامع گمرکی کشور روند صادرات از مرز سومار سرعت بیشتری را به خود خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: با راه اندازی این طرح از طریق اتصال و استفاده از فیبر نوری بر حجم مبادلات این مرز افزوده می‌شود.

رضایی افزود: در حال حاضر مرز سومار به لحاظ صادرات بعد از مرز پرویزخان و مرز خسروی رتبه سوم استان کرمانشاه را کسب کرده است که به لحاظ ارزش کالا نسبت به سال گذشته ۴۵۰ درصد افزایش صورت گرفته و از نظر وزنی نیز ۳۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش وزنی را داشته است.

وی تاکید کرد: به دلیل ظرفیت‌های بالای مرز سومار و به عنوان نزدیک‌ترین به بغداد انتظار داریم پس از اتمام طرح جامع گمرکی افق توسعه را در امر صادرات افزایش داده و با برنامه‌ریزی پایانه‌ها به عنوان مدیران مرز به ایجاد اشتغال، رونق و افزایش در واحدهای تولیدی به منظور افزایش صادرات کالا آنها کمک کنند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار