کد خبر: ۸۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
اصفهان - مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: ذخائر خونی در اصفهان به ۲.۵ روز کاهش یافته است و در این زمینه وضعیت خوبی نداریم.

به گزارش آرانیوز:علی فتوحی  با اشاره به آخرین وضعیت ذخایر خونی استان اصفهان اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر در زمینه ذخایر خونی جایگاه خوبی را نداریم.

وی با بیان اینکه ذخایر خونی استان اصفهان به ۲.۵ روز کاهش یافته است، تصریح کرد: این در حالی است که باید حداقل میزان ذخایر خونی استان اصفهان پنج روز باشد.

نیاز به گروه‌ های خون منفی به اصفهان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان میزان اهدای خون کاهش شدید خواهد داشت، اضافه کرد: از شهروندان درخواست داریم هر چه زودتر نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به همه گروه‌های خونی در استان اصفهان نیاز داریم، گفت: در حال حاضر به همه گروه‌های خونی و به ویژه گروه‌های خون منفی و A مثبت نیاز داریم، گفت: بید تا قبل از نوروز یک هزار واحد خون در استان اصفهان اهدا شود تا به وضعیت مناسبت در استان برسیم.

مراجعه روزانه ۳۰۰ نفر به مراکز اهدای خون

فتوحی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه به صورت میانگین ۳۰۰ نفر برای اهدای خون به مراکز مراجعه می‌کنند، ادامه داد: ۲۰ درصد این افراد موفق به اهدای خون نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه انتقاد به کمبود مراکز اهدای خون در استان اصفهان وارد است، ابراز داشت: برای این امر نیازمند توسعه مراکز هستیم اما اعتباری برای این امر نداریم و درخواست‌هایی را به استانداری، خیران و دیگر مسئولان اعلام کرده‌ایم.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی مراکز اهدای خون در غرب، شرق و جنوب اصفهان ضروری است، ابراز داشت: برای شرق زمینی نیز تهیه شده و به راه‌اندازی پایگاه سرپایی داریم تا به نتیجه برسیم.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار