کد خبر: ۸۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
وزیر ارشاد در دیدار نمایندگان تشکل های فرهنگی فعال لبنان گفت: برنامه وزارت ارشاد دولت سیزدهم، گسترش فعالیت های فرهنگی در سطح منطقه خواهد بود و برگزاری هفته فرهنگی ایران آغاز این اقدامات است.

به گزارش آرانیوز، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به بیروت سفر کرده، با حضور در سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در این کشور گفت: افتخار می‌کنیم که برادران و خواهران لبنانی در کنار جمهوری اسلامی سیادت منطقه را به تصویر کشیدند و اخوت و برادری بین مردم این دو کشور با پیروی از مکتب امام راحل الگویی برای جهان اسلام است.

وی افزود: سید حسن نصرالله به عنوان رهبر مقاومت در لبنان برای ما نماد ولایت پذیری است. او محور فعالیت‌های فرهنگی در لبنان است و برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم، گسترش فعالیت‌های فرهنگی در سطح منطقه خواهد بود و برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی در لبنان، آغاز این اقدامات است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به دیپلماسی فرهنگی در منطقه گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برنامه وسیعی برای گسترش تعاملات منطقه‌ای در پیش دارد و بدنه مدیریتی جوان آن درصددند با تکیه بر مشترکات فرهنگی و ارائه محصولات هنری و رسانه‌ای در این عرصه اقدام کنند.

اسماعیلی وحدت را اساس کار فرهنگی دانست و یادآور شد: مقاومت، یک مفهوم و گزاره اصلی است و با تکیه بر آن و شناخت هدف واحد می‌توان به نقطه مطلوب رسید.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار