کد خبر: ۸۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان:
سردار مرادحاجتی گفت: بسیاری از یادمان ها و مناطق عملیاتی در خوزستان به خاطر کم توجهی و غفلت مسئولین استان دچار آسیب های جدی زیرساختی هستند که انتظار می رود در این خصوص یک عزم جهادی و استانی شکل بگیرد.

توجه به زیرساخت یادمان شهدا در خوزستان نیاز به یک عزم جهادی داردبه گزارش آرانیوز  از اهواز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز به همراه «عبدالرضا سعیدی نیا» سرپرست اداره کل انتظامی و مرزی استانداری خوزستان و «حسین هاشمی» فرزند سردار شهید «علی هاشمی» از یادمان شهدای هور بازدید کردند.

سردار مرادحاجتی در این بازدید بر آماده سازی همه یادمان ها جهت بازدید کاروان های راهیان نور تاکید کرد و اظهار داشت: امنیت و سلامت زائرین راهیان نور، اولویت اول ما خوزستانی ها به عنوان میزبان این عزیزان است.

وی افزود: در این بازدید مسیر ورودی و مشکلات جاده منتهی به یادمان شهدای هور را بررسی کردیم تا طی جلساتی که در مرکز استان خواهیم داشت نسبت به رفع آنان اقدام کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: متاسفانه خیلی از مسئولین ما دچار روزمرگی در امورات مدیریتی خود شده اند و این روزمرگی ها باعث می شود از خیلی وظایف خود غافل شوند. به نظرم نیاز ضروری است که همه مدیران ارشد استان هرازچندگاهی به این یادمان ها و مناطق عملیاتی سفر کنند تا روح و جسم خود را با خاک مقدس جبهه ها سیقل دهند.

وی متذکر شد: بسیاری از یادمان ها و مناطق عملیاتی در خوزستان به خاطر کم توجهی و غفلت مسئولین استان دچار آسیب های جدی زیرساختی هستند که انتظار می رود در این خصوص یک عزم جهادی و استانی شکل بگیرد.

سرپرست اداره کل انتظامی و مرزی استانداری خوزستان نیز توجه به امکانات یادمان ها را سرمایه گذاری برای امنیت مرزها دانست و یادآور شد: اکثر یادمان های شهدا و مناطق عملیاتی ما در مسیر منتهی به مرزها هستند که توجه به ساخت و آبادانی این مکان های ارزشی و معنوی هم باعث رضایت خاطر کاروان های راهیان نور می شود و هم مرزنشینان عزیز و غیور ما می توانند از این امکانات بهره مند شوند.

بنا بر این گزارش؛ در نزدیکی هورالهویزه یادمانی به پاسداشت چندین شهید گرانقدر احداث شده است که هر ساله مورد بازدید مسافران به خصوص کاروان های راهیان نور قرار می گیرد. این هور در زمان جنگ، مانع نظامی مهمی برای بعثی ها محسوب می شد که آن را نادیده گرفتند و در عملیات بزرگ بدر نیروهای ایرانی تلفات بزرگی را در این ناحیه به دشمن وارد کردند و قسمتی از متصرفات این منطقه را باز پس گرفتند.

سردار شهید «علی هاشمی» فرمانده سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) و قرارگاه سری نصرت، در عملیات بعد از جنگ بدر و هجوم دوباره دشمن به همراه چند تن از یارانش در این منطقه به شهادت رسیدند لذا این یادمان را به نام یادمان سردار هور نیز می شناسند.

انتهای پیام/

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار