کد خبر: ۸۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
تهران- استاندار تهران با اشاره به لزوم اطلاع رسانی ظرفیت های گردشگری استان از اتخاذ تمهیدات خدمات سفر خبر داد و گفت: پیگیری رویکرد اقتصادی گردشگری محور در استان تهران ضروری است.

به گزارش آرانیوز:محسن منصوری شامگاه چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد خدمات سفر استان تهران با اشاره به لزوم آمادگی دستگاه‌ها اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های استان تهران به ویژه در حوزه گردشگری به خوبی بهره بگیریم و به منظور آشنایی صحیح در مورد این ظرفیت‌ها باید اطلاع‌رسانی دقیق انجام شود.

وی افزود: باید رویکرد اقتصادی استان به سمت گردشگری سوق پیدا کند، در این راستا ظرفیت‌هایی همچون گردشگری زیارت با معرفی اماکن متبرکه و امامزادگان، ظرفیت‌های ورزشی و تاریخی از جمله در ری و ورامین به درستی مورد بهره‌برداری قرار گیرد، در موضوع گردشگری سلامت نیز بهترین بیمارستان‌ها و خدمات مربوط به استان تهران است.

منصوری با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های گردشگری بهره بگیریم و سرمایه‌گذاری در این بخش را جذب کنیم، گفت: در حوزه هتل‌سازی نیز باید اقدامات مناسب انجام شود و از سوی دیگر اقدامات فرهنگی نیز با کمک صداوسیما و رسانه‌ها انجام شود.

وی با اشاره به لزوم تشکیل ستادهای متناظر شهرستانی و برنامه‌ریزی لازم برای سفرهای نوروزی تصریح کرد: مجموعه شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تهران باید برای فضاسازی شهر برنامه‌ریزی خاصی را داشته باشند چراکه این موارد حال و هوای مردم را تغییر می‌دهد، البته باید به بحث‌های محتوایی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

استاندار تهران در ادامه گفت: مباحث امنیتی و انتظامی نیز در شورای تأمین مطرح شده و کشیک‌ها و امور کنترلی باید قبل از ایام عید و در ایام عید تشدید شود، بخشی از این کار بر عهده نیروی انتظامی و بخش دیگر توسط راهور انجام می‌شود، به علاوه پایگاه‌های شبانه‌روزی اورژانس، هلال‌احمر و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز باید برپا باشند و ستاد مدیریت بحران از چند روز مانده به عید باید در حالت آماده‌باش قرار گیرند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در حوزه راهداری برخی اصلاحات نیازمند هزینه چندانی نیست و تنها باید ساماندهی صورت گیرد، همچنین آموزش و پرورش نیز در حوزه اسکان در سطح استان تهران اقدامات لازم را انجام دهد؛ از سوی دیگر دستگاه‌های خدمت رسان در ایام پایانی سال و تعطیلات باید موضوع خدمت‌رسانی را به صورت جدی دنبال کنند.

منصوری اظهار داشت: شهرستان‌هایی که محل عبور مسافرین هستند از جمله ری، فیروزکوه و پاکدشت باید بیشتر از سایر شهرستان‌ها، مسیرها را به لحاظ خدماتی و زیباسازی مورد توجه قرار دهند تا سفرهای خوبی برای مردم پیش‌بینی کنیم.

استاندار تهران تاکید کرد: اتخاذ تمامی این تمهیدات منوط به شرایط فعلی و عدم اجرای محدودیت‌های کرونایی است و اگر متأثر از شرایط کرونا، ستاد ملی تصمیمات جدیدی اتخاذ کند، متناسب با آن عمل می‌کنیم.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار