کد خبر: ۸۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
کرمانشاه- سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه از بازگشایی دانشگاه رازی به شرط بهبود وضعیت کرونایی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش آرانیوز:محمد نبی احمدی  اظهار کرد: در ماه بهمن ماه طی ابلاغیه از سمت ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد که بازگشایی دانشگاه‌ها و از سرگیری آموزش به صورت حضوری از تاریخ ۲۳ اسفند ماه به دانشگاه رازی کرمانشاه صورت گیرد.

وی افزود: با اعلام رنگ بندی جدید کرونایی ستاد مقابله با کرونا و قرار گرفتن استان کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونایی برنامه بازگشایی دانشگاه لغو شد اما به محض بهتر شدن شرایط استان کرمانشاه و دریافت مجوز از سمت ستاد مقابله با کرونای استان دانشگاه رازی آموزش حضوری خود را آغاز می‌کند.

سرپرست دانشگاه رازی استان کرمانشاه تصریح کرد: بازگشایی دانشگاه به عنوان یک امر ضروری نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه با همفکری مسئولان دانشگاه و البته بهبودی وضعیت استان کرمانشاه از لحاظ کرونایی است با این حال دانشگاه رازی آمادگی کامل و ۱۰۰ درصدی را برای بازگشایی دانشگاه و شروع کلاس‌ها به صورت حضوری را دارد.

احمدی بیان کرد: بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغ شده به دانشگاه رازی تمام استادان و دانشجویان برای حضور در کلاس‌های درس باید کارت واکسن خود را ارائه دهند و در حال حاضر طبق آمارهای گرفته شده می‌توان گفت جز تعداد اندکی باقی دانشجویان و استادان تزریق واکسن کرونا را داشته‌اند.

وی با اشاره به آمادگی شرایط دانشگاه از لحاظ بهداشتی در کلاس‌های درس و سایر مکان‌های موجود در دانشگاه، ادامه داد: برای تهیه اقلام غذایی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خوابگاه‌ها و کلاس‌های مقاطع تکمیلی مشکل وجود ندارد و تنها برای دانشجویان مقاطع کارشناسی از لحاظ تأمین فضا به اندازه کافی در خوابگاه‌ها در مضیقه هستیم که البته به زودی حل خواهد شد.

سرپرست دانشگاه رازی استان کرمانشاه با بیان اینکه برای بازگشایی دانشگاه تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف اندیشیده شده است، تاکید کرد: علاوه بر اینکه رعایت نکات بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک از جانب دانشجویان الزامی است و در زمان برگزاری کلاس‌ها ضدعفونی، نظافت و گندزدایی به طور منظم در کلاس‌ها و سرویس‌های بهداشتی از سمت دانشگاه انجام می‌شود و در مبادی ورودی دانشکده‌ها دستگاه‌های ضدعفونی نصب خواهد شد.

احمدی خاطر نشان کرد: به شرط بهبود و تغییر وضعیت کرونایی موجود در استان و رسیدن به حد قابل قبول باید گفت که پس از تعطیلات ایام عید نوروز ۱۴۰۱ حضور دانشجویان در دانشگاه با تأیید ستاد مقابله با کرونا الزامی بوده و دانشگاه نیز آمادگی کافی را برای این امر دارد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار