کد خبر: ۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
نماینده چک در پارلمان اروپا با اعلام اینکه کشورهای اروپایی از تروریسم در سوریه حمایت می‌کنند، تاکید کرد که رئیس‌جمهوری سوریه تنها عامل برقراری ثبات و امنیت در این کشور است.

اسد تنها عامل تضمین کننده ثبات در سوریه است

به گزارش آرانیوز، به نقل از «العهد»، چند سال پس از گسترش تروریسم در سوریه و آشکار شدن اهداف گروه‌های تروریستی و اقدامات خشونت‌آمیز آنها، برخی احزاب سیاسی در اروپا رویکرد دفاع از ثبات در سوریه و تأکید بر ابقای «بشار اسد» رئیس‌جمهور این کشور به عنوان عامل وحدت و ثبات را در پیش گرفته‌اند.

در همین راستا، «میلوسلاو رانسدروو» نماینده چک در پارلمان اروپا در سخنانی به نمایندگی از کشورش تأکید کرد که بشار اسد تنها تضمین کننده ثبات و امنیت در سوریه است.

چک پیشتر نیز تأکید کرده بود که پایان دادن به بحران در سوریه مستلزم نابود کردن تروریسم و عدم آتش‌افروزی از طریق حمایت از گروه‌های تروریستی فعال در این کشور است.

رانسدروو که با تلویزیون چک گفتگو می‌کرد، گفت که آمریکا از جنگ کنونی در سوریه حمایت می‌کند و تاکید کرد: «آمریکا مدت‌هاست که از گروه‌های تروریستی مسلح با هدف سرنگون کردن نظام سوریه حمایت می‌کند.»

این دیپلمات چک داعش را «کودک» آمریکا توصیف کرد و افزود هدف از ایجاد این گروه تروریستی برهم زدن ثبات سوریه بوده است.

از سوی دیگر، رانسدروو هشدار داد که موج مهاجرت که کشورهای اروپایی در حال حاضر شاهد آن هستند یک فرآیند داوطلبانه نیست بلکه این یک طرح سازمان یافته است که توسط دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و ترکیه با هدف تضعیف و بی‌ثبات کردن اروپا مدیریت می‌شود.

همزمان، «رابرت فیکو» نخست‌وزیر اسلواکی از برخی کشورهای اروپایی که مدعی شده‌اند هیچ راهکاری برای حل بحران سوریه ندارند، انتقاد کرد و متذکر شد این در حالی است که این کشورها به حمایت از تروریسم در سوریه ادامه می‌دهند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار