کد خبر: ۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: به علت توزیع نامناسب معلم مرد و زن در مدارس هم اکنون مدارس شهر تهران با کمبود ۸۰ هزار ساعت معلم مرد و بلاتکلیفی ۷۰۰ معلم زن در آستانه بازگشایی مدارس روبروست.

بلاتکلیفی ۷۰۰ معلم در تهران

«به گزارش خبرنگاراجتماعی آرانیوز»

اسفندیار چهاربند در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار صدا و سیما ، با حذف پایه دهم از دوره دوم متوسطه 27 درصد از معلمان یعنی حدود 5600 نفر مازاد شده اند و به صورت رتبه بندی به امتیازی که کسب کرده به دوره اول متوسطه و مدارس ابتدایی منتقل شده اند.

وی گفت: تاکنون 650 نفر از معلمان دوره متوسطه به دوره ابتدایی منتقل شده اند.

چهاربند افزود: در سال تحصیلی جدید یک میلیون و 70 هزار دانش آموز داریم که نسبت به سال گذشته در پایه اول ابتدایی 5 هزار دانش آموز افزایش یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: چهارهزار و 350 مدرسه از اول مهر خدمات آموزشی را ارائه  می کنند که از این تعداد دو هزار و 430 مدرسه دولتی، نمونه دولتی و هیات امنایی هستند و بقیه مدارس غیردولتی را تشکیل می دهند.

چهاربند تاکید کرد: 68 هزار معلم امسال در مدارس دولتی مشغول به تدریس می شوند و تعداد معلمان حق التدریس نیز نسبت به سال قبل 7 درصد کاهش خواهد یافت.

وی گفت: امسال 37 مدرسه جدید با 320 کلاس به تعداد مدارس شهر تهران افزوده می شود که با افزوده شدن این کلاس ها تعداد کلاس های مدارس شهر تهران به بیش از 33 هزار کلاس درس می رسد.

چهاربند افزود: 96 درصد احکام جدید مدیران و معلمان مدارس براساس طرح رتبه بندی جدید صادر شده است و بقیه نیز در چند روز آینده صادر خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار