کد خبر: ۸۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
تبریز- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت : اولین کنگره سراسری شهدای روحانی کشور در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی، صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: اولین کنگره سراسری شهدای روحانی کشور در اسفند ماه سال جاری در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس ادامه داد: نقش شهدای روحانیت باید در دید مردم قرار بگیرد چرا که وجود دو شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی و آیت الله مدنی، این نقش را برجسته می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین سرایی بیان کرد: یکی از اهداف برگزاری اولین کنگره سراسری شهدای روحانی کشور، برجسته کردن نقش شهدای روحانیت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: در آبان ماه سال ۱۳۹۲، اولین کنگره ملی در استان آذربایجان شرقی برگزار گردید و سه جلد کتاب نیز از این کنگره منتشر شد.

یکی از اصلی‌ترین اهداف دشمن، ایجاد شکاف بین مردم و روحانیت است

وی افزود: دشمن به شدت، افکار و اندیشه مردم را نشانه گرفته و یکی از اصلی‌ترین اهداف دشمن، ایجاد شکاف بین مردم و روحانیت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا ادامه داد: برگزاری یادواره‌های شهدا در حوزه‌های علمیه، مستند سازی اطلاعات مربوط به شهدای روحانیت از جمله اقدامات انجام گرفته است که می‌توان از آن نام برد.

حجت الاسلام و المسلمین سرایی افزود: از مهم‌ترین اهداف برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا، تبیین و ترویج نقش و پیشتازی شهدای روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس، تقویت و نهادینه سازی فرهنگ شهادت در جامعه و حوزه‌های علمیه، تجلیل از مقام شهدای روحانیت و تکریم از خانواده‌های شهدا، تحت تأثیر قرار دادن فضای عمومی کشور، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها با فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی چهره واقعی شهدا در تمام عرصه‌ها می‌باشد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار