کد خبر: ۸۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
بیرجند - سرپرست خدمات شهری شهرداری بیرجند از اجرای طرح آزمایشی تغییر شیوه جمع‌آوری پسماند با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش بازیافت زباله خبر داد.

به گزارش آرانیوز:و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بیرجند؛ موسی میرزایی، اظهار کرد: این طرح با هدف ارتقا سلامت شهر و شهروندان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش بازیافت زباله در راستای حفاظت از محیط زیست، ارتقا وضعیت بهداشتی و زیست محیطی شهر و احترام به حقوق شهروندان در بیرجند اجرا می‌شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بیرجند با تاکید بر زیبایی چهره شهر بیرجند اضافه کرد: جمع‌آوری غیرمتعارف زباله و زباله گردی چهره شهر را زشت و نازیبا می‌کند لذا با تغییر در شیوه جمع‌آوری زباله قطعاً وضعیت بهداشتی شهر بیرجند ارتقا پیدا خواهد کرد.

به گفته وی این طرح ابتدا به صورت خانه به خانه ساعت ۹ شب در بخشی از محله سجاد شهر انجام می‌شود.

وی بیان داشت: آنچه مسلم است اینکه باید تلاش شود از مبدأ اجرایی شود و با اجرای فاز فرهنگی و مشارکت مردم از مبدأ زباله‌های خشک و تر را جدا کنیم.

وی ادامه داد: در مرحله ابتدایی ۶ مخزن مخصوص جمع‌آوری زباله خشک به صورت آزمایشی در مقابل ۶ مجتمع مسکونی گذاشته می‌شود تا بعد از پر شدن توسط حوزه مدیریت پسماند جمع‌آوری و تخلیه شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار