کد خبر: ۸۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
مزدوران اماراتی پس از درگیری ها سنگین در جنوب غرب استان شبوه توانستند به پیشروی ها ادامه دهند و برای اولین بار وارد استان مارب شوند و یک بخش را به تصرف دربیاورند.

به گزارش آرانیوز، عملیات نیروهای مزدور رژیم امارات موسوم به عناصر گروه «العمالقه» در جنوب غرب و غرب استان شبوه و استان مارب (بخش حریب) برای اشغال دوباره مناطق تازه پاکسازی شده ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی آگاه حاضر در منطقه، ائتلاف آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، سعودی و امارات تمام توان هوایی را به کار گرفته است و با بمباران های پرحجم و سنگین تلاش می کند راه را برای پیشروی عناصر العمالقه باز کند.

این منابع میدانی اعلام کردند، جنگنده های ائتلاف در جریان حملات هوایی، ۳۰ مرتبه مواضع رزمندگان یمنی را در بخش «عین» در جنوب غرب استان شبوه و بخش حریب در شرق استان مارب هدف قرار دادند.

حمایت های ائتلاف غربی- عبری - عربی فقط به حملات هوایی خلاصه نشده و بر روی زمین نیز تمامی امکانات مورد نیاز را فراهم کرده و حتی نیروهای خود را در برخی محورها مستقر کرده و همین مسئله اهمیت نبردها را در این محور نشان می دهد.

براساس آخرین گزارش های به دست آمده، مزدوران اماراتی در جریان عملیات در بخش «عین» تعدادی از مواضع رزمندگان یمنی را در منطقه «عقبه مبلقه» به اشغال درآوردند و درگیری ها را به شمال «وادی مبلقه» و نزدیکی محورهای «القوابر و شعب عیینه» کشاندند.

پیشروی عناصر گروه «العمالقه» در این محور متوقف نشد و در ادامه به سمت مناطق غربی هجوم آوردند و به بخش «حریب» در شرق استان مارب نفوذ کردند و با پشتیبانی جنگنده ها توانستند مناطق شرقی، جنوبی، مرکزی و نهادهای امنیتی این بخش را تصرف کنند.

سنگ تمام ائتلاف سعودی برای مزدوران اماراتی/ جزئیات ورود عناصر گروه «العمالقه» به قلب یمن + نقشه میدانی

در حال حاضر، درگیری های سنگین در بخش حریب جریان دارد و مزدوران اماراتی در تلاش هستند سایر مناطق را هم به اشغال دربیاورند؛ حدود ۸۵ درصد از مساحت این بخش از کنترل رزمندگان یمنی خارج شده است.  

با پیشروی های به دست آمده، عناصر گروه «العمالقه» برای نخستین بار توانستند مناطق وسیعی از یک بخش استان مارب را به سیطره درآورند و راه را برای مستحکم کردن جای پای خود در قلب یمن باز و هموار کنند که یک خطر جدی محسوب می شود.

حدود ۱۵ درصد از مساحت بخش «حریب» شامل مناطق شمال غربی و غربی از جمله «ملعاء، ابلح، یعره، الغیول، ثیب الجبلیه و ...» که هم مرز با بخش های «الجوبه و العبدیه» هستند همچنان در کنترل رزمندگان یمنی قرار دارند.

به گفته منابع میدانی، مزدوران اماراتی اگرچه با حمایت های هوایی و زمینی ائتلاف توانستند به پیشروی ها ادامه دهند اما در جریان درگیری ها متحمل خسارت های سنگین شدند و دهها تن از عناصر و تعدادی از فرماندهان میدانی را از دست دادند.

به گزارش مشرق، نام چند فرمانده میدانی ارشد گروه العمالقه از جمله «علی محسن الداودی» و «عبد ربه علی الملاحی» از فرماندهان تیپ ۲۰۳ در لیست کشته شدگان دیده می شود و دهها تن دیگر از عناصر این گروه در جریان درگیری ها زخمی شدند.

منبع: مشرق
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار