کد خبر: ۸۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند برای ایران در مذاکرات ضرب‌الاجل تعیین کند؛ این ما هستیم که برای دیگران ضرب‌الاجل تعیین می‌کنیم.

به گزارش آرانیوز، احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با شرایط مذاکرات وین و پیش‌بینی تصمیمات برای آن، گفت: بحث مذاکرات روند مشخصی دارد که در حال پیگیری است. نکته‌ای که در این باره مطرح است و از جمله دغدغه‌های مجلس و دولت سیزدهم نیز به شمار می‌رود این است که به غربی‌ها باج داده نشود و مذاکرات از موضع عزتمندانه ادامه پیدا کند.

وی اظهار کرد: ادامه مذاکرات باید به معنای واقعی کلمه منجر به نتایج برد-برد شود نه با آن مفهوم و تعابیری که روحانی، ظریف و عراقچی ادعا می‌کردند بلکه به طوری که در عمل منافع ایران را در پی داشته باشد و در این صورت طبیعی است که از طرف مقابل نیز خواسته‌هایی را برطرف کند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: این همان خط اصلی است که مجلس از دولت می‌خواهد و دولت نیز آن را پیگیری می‌کند. مذاکرات در حال انجام است و ما هیچ عجله‌ای نداریم چرا که شرایط کشور و اقتصاد مردم را به نتایج وین گره نزده و پیوند نداده‌ایم؛ بنابراین عجله‌ای در این زمینه وجود ندارد.

نادری تصریح کرد: بنابراین در زمان مناسب و هرگاه نتیجه مطلوب برای ما حاصل شود تصمیمات اتخاذ می‌شود و نتایج آن را به مردم اعلام خواهیم کرد.

وی در رابطه با برخی اظهارنظرهای طرف مقابل مذاکرات مبنی بر اینکه باید برای ایران ضرب‌الاجل مشخص شود، گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند برای ایران ضرب‌الاجل تعیین کند؛ این ما هستیم که برای دیگران ضرب‌الاجل تعیین خواهیم کرد. یک سوی این مذاکرات ما هستیم و ادعای طرف‌های دیگر مبنی بر اینکه باید برای ایران ضرب‌الاجل مشخص شود مورد پذیرش ما قرار نمی‌گیرد و ایران چنین چیزی را قبول نخواهد کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: ما مذاکرات را تا جایی ادامه خواهیم داد که منافع کشور و ملت ما به طور کامل تامین شود، بنابراین ایران هیچ خط قرمزی در مذاکرات درخصوص بحث ضرب‌الاجل زمانی ندارد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار