کد خبر: ۸۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
پیشکسوت و ملی پوش اسبق تیم ملی گفت: طبیعی است که هر مربی خارجی منافع خودش را به منافع ملی ترجیح می دهد. بنابراین نباید انتظار برخورد خارج از مسائل فنی از سوی اسکوچیچ با بازیکنان را داشته باشیم.

به گزارش آرانیوز، تیم ملی ایران ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۷ بهمن در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی عراق خواهد رفت، این در حالی است که ایران با کسب ۱۶ امتیاز و اختلاف ۱۰ امتیازی نسبت به امارات رده سومی صدرنشین گروه A این رقابت هاست و در صورت پیروزی در این دیدار می تواند اولین تیم آسیایی باشد که حضور خود را در قطر قطعی می کند.

از سوی دیگر تیم ملی عراق با تغییر سرمربی خود، دوباره جان تازه ای گرفته و انگیزه فراوانی برای متوقف کردن ایران در ورزشگاه آزادی دارد. آنها بعد از ۱۰ دیدار ناکامی که داشتند، سرانجام توانستند تیم ملی اوگاندا را در یک بازی دوستانه با یک گل شکست دهند و انگیزه خود را برای بازی با ایران افزایش دهند.

ابتلای تعدادی از بازیکنان دو تیم به کرونا و لغو پرواز بازیکنان خارجی دو تیم به خاطر شرایط آب و هوایی باعث شده دو تیم این دیدار ترکیب کامل و دلخواه خود را نداشته باشند.

ابراهیم قاسم‌پور در گفتگو با مشرق درباره این بازی گفت: تیم ملی ایران یک قدم دیگر برای راهیابی به جام جهانی در پیش دارد و در صورت پیروزی در این بازی موفق به صعود خواهد شد. تیم ما از هر نظر بهتر از عراق است. شاگردان اسکوچیچ توانستند بازی رفت را با سه گل برنده شوند و قدرت خود را به حریف دیکته کنند. این بازی در ورزشگاه آزادی انجام می شود و همه چیز در این مسابقه به نفع ما است ولی فوتبال قابل پیش بینی نیست و نباید تیم ملی عراق را دست کم گرفت. شاگردان اسکوچیچ باید با تمام توان در مسابقه حاضر شوند و با صبر و حوصله بازی خودشان را بکنند.

وی افزود: نکته مثبت تیم ایران هماهنگی بین بازیکنان تیم است. آنها مدت زیادی کنار هم بازی کردند و کاملا از یکدیگر شناخت کافی دارند. شانس ایران برای پیروزی در این بازی بیشتر است ولی نباید به عراق فرصت داد. امیدوارم که این بازی با پیروزی ایران همراه باشد تا بقیه بازی ها تشریفاتی شود.

دعوت کنعانی زادگان به تیم ملی عجیب نبود/ سهم اسکوچیچ در صعود ایران کمتر از توان فنی بازیکنان است!

ملی پوش اسبق ایران در خصوص تغییر در لیست تیم ملی به خاطر کرونا هم اظهار داشت: مربیان برای دعوت بازیکنان به تیم ملی سلیقه ای دارند و بر اساس تفکرهای خود بازیکنان را دعوت می کنند. خوشبختانه مهره هایی که تیم ملی در اختیار دارد تفاوت زیادی با هم ندارند و هماهنگی بسیاری خوبی در بین آنها وجود دارد. بنابراین به نظر نمی رسد که کرونا گرفتن بعضی از بازیکنان ضربه بزرگی به تیم ایران بزند.

قاسمپور درخصوص دعوت حسین کنعانی زادگان به خاطر پرونده ای که در کمیته اخلاق دارد به مشرق گفت: بازیکنان زندگی خصوصی خودشان را دارند ولی وقتی بازیکنی شناخته و مطرح می شود، الگویی برای جوانان کشور است. آقای کنعانی زادگان نیز باید در رفتار خود دقت می کرد ولی طبیعی است که هر مربی خارجی منافع خودش را به منافع ملی ترجیح می دهد. بنابراین نباید انتظار برخورد خارج از مسائل فنی از سوی اسکوچیچ با بازیکنان را داشته باشیم. در مورد این مسئله، فدراسیون فوتبال باید ورود می‌کرد و با بازیکن خاطی برخورد می‌کرد. همه بازیکنان باید به این نتیجه برسند که اگر خطایی از آنها سر زند، با آنها برخورد می‌شود. در نتیجه اگر برخوردی شکل نگیرد احتمال بی نظمی در آینده بیشتر می شود.

دعوت کنعانی زادگان به تیم ملی عجیب نبود/ سهم اسکوچیچ در صعود ایران کمتر از توان فنی بازیکنان است!

این پیشکسوت در مورد اقدامات لازم بعد از صعود به جام جهانی خاطر نشان کرد: اگر صعود ایران به جام جهانی قطعی شود، باید جلسه ای بین اسکوچیچ و فدراسیون فوتبال برگزار شود و مربی از نیازهای تیم بگوید. فدراسیون باید این نیازها را برطرف کند تا هم تیم ملی با آمادگی کامل در جام جهانی حاضر شود، هم در صورت نتیجه نگرفتن بهانه هایی وجود نداشته باشد. البته سال های گذشته مشکلاتی در برگزاری اردو های تدارکاتی و بازی های دوستانه با کشورهای قدرتمند وجود داشته است

منبع: مشرق
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار