کد خبر: ۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که کلیدواژه تمام تلاش‌ها دانش‌آموز است از تدوین برنامه توسعه یک ساله آموزش‌وپرورش استان برای سال تحصیلی جدید خبرداد و گفت: باید مشکلات آموزش‌وپرورش حل شوند زیرا ممکن است سرنوشت یک دانش‌آموز به دلیل وجود یک مشکل تغییر کند.

تقی‌زاده:  پس از 23 سال پیگیری حساب برخی شرکت‌های بدهکار مسدود شد/ بدهی‌ها در حال بازگشت به آموزش‌وپرورش است

به گزارش خبرنگار اجتماعی آرانیوز(حوزه آموزش و پرورش)محمد تقی‌زاده در همایش بازگشایی مدارس که امروز پنجشنبه 26 شهریورماه در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد،  با اشاره به هماهنگی‌های انجام‌شده برای استقبال مطلوب از آغاز سال تحصیلی جدید، اظهارکرد: زمانی مدرسه موفقی خواهیم داشت که تمام اذهان جامعه و مسئولان درگیر آموزش‌وپرورش شود؛ مشکلات و آسیب‌های تعلیم‌وتربیت صرفا توسط معلم، دانش‌آموز و اولیا حل نمی‌شود بلکه این مشکلات باید مسأله و دغدغه تمام مسئولان باشد تا برطرف شود.

وی گفت: با تلاش‌های انجام شده، سال گذشته سال تحصیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم و در بسیاری از شاخص‌های علمی مانند سوادآموزی، بهداشت و ورزش توانستیم در سطح کشور به موفقیت‌هایی دست یابیم؛ همچنین در کنکور به‌عنوان مهم‌ترین شاخص علمی وزارت آموزش‌وپرورش نیز موفقیت هایی حاصل شد. البته معتقدیم که کنکور هدف نهایی دانش‌آموز نیست با این وجود در شاخص کنکور نسبت به سال گذشته با چهار رتبه ارتقا  از رتبه 25 به 21 کشور رسیدیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان خاطرنشان کرد: از دیگر موفقیت‌ها در سال گذشته این است که مطالبات انباشته آموزش‌وپرورش از دستگاه‌ها و کارخانجات پس از 23 سال پیگیری و حساب برخی شرکت‌های بدهکار مسدود شد که اکنون این بدهی‌ها در حال بازگشت به آموزش‌وپرورش است؛ حجم این مطالبات نزدیک به 200 میلیارد تومان است در حالی‌که کل بودجه آموزش‌وپرورش استان در سال گذشته چهار میلیارد تومان بوده است.

تقی‌زاده با اشاره به مطرح‌کردن مطالبات معلمان استان در دیدار اخیر خود با وزیر آموزش‌وپرورش که "حق معلم خوزستانی این نیست که امکانات تفریحی و زیارتی در خارج استان نداشته باشد و در مرکز امکانات درمانی به او تعلق نگیرد"، تصریح کرد: کلیدواژه تمام تلاش‌ها دانش‌آموز و هدف از تمام اقدامات این است که اگر چراغی در کلاسی نصب می‌شود، نور مناسبی داشته باشد؛ دانش‌آموز بر نیمکت مناسبی بنشیند و مدارس ما از وضعیت بهداشتی مناسبی برخوردار باشند.

تقی‌زاده به تدوین برنامه توسعه یک ساله آموزش‌وپرورش استان در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: این برنامه با 26 شاخص تدوین و به تمام مدارس استان جهت اجرا ابلاغ شد و امسال نیز با 44 شاخص اعم از شاخص‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و تدوین شده است؛ همچنین مشاوران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در حال تدوین یک برنامه علمی و جامع پنج ساله برای آموزش‌وپرورش استان هستند.

وی با تأکید بر این‌که باید این مشکلات حل شوند زیرا ممکن است سرنوشت یک دانش‌آموز به دلیل وجود یک مشکل تغییر کند، خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات آموزش وپرورش استان کمبود نیروی انسانی است که این مشکل با بسته‌های حمایتی وزارت‌خانه قابل برطرف‌شدن است

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار