کد خبر: ۸۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس گفت: خودروسازان طی سال جاری ۱۸ هزار میلیارد تومان بدهی ایجاد کرده اند که ۶ هزار میلیارد تومان آن را با افزایش قیمت خودرو از جیب مردم برداشتند.

به گزارش آرانیوز، حسن نوروزی در نشست علنی امروز (سه شنبه 5 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال خود از فاطمی امین گفت: وزیر صمت قول داد مدیران عامل ایران خودرو و سایپا توسط سهامداران واقعی تعیین شوند و نه دولت.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فاطمی امین در برنامه خود اعلام کرد برای تحقق اهداف ملی از یکسو و از سوی دیگر برای هماهنگی بین اهداف ملی و اهداف کسب و کار ایجاد شده در سطح بنگاه نیز همکاری و هماهنگی ایجاد می شود. در این پروژه در وهله اول با ایجاد هماهنگی بین بنگاه های خودروسازی، نقش و وظایف دولت و بخش خصوصی در حوزه مورد نظر تبیین شده و تقسیم کار مشخصی در این خصوص صورت می گیرد تا دولت بتواند با پرهیز از تصدی گری به نقش هدایت، حمایت و نظارت خود به نحو مطلوب بپردازد و بخش خصوصی نیز نقش و وظایف خود را ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه دولت کلاً 5 درصد از سهام ایران خودرو و بین 16 تا 17 درصد از سهام سایپا را در اختیار دارد، چه کسی گفته است شما می توانید مدیرعامل این دو خودروسازی را تعیین کنید، ادامه داد: در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 ، روز گذشته بحث بود که اگر مالیات کلیه کارکنان دولت 10 درصد تعیین شود، بین 25 تا 30 هزار میلیارد تومان بودجه کاهش می یابد. شما امسال 18 هزار میلیارد تومان بدهی داشته اید که با گران کردن خودرو 6 هزار میلیارد تومان از آن را از جیب مردم برداشتید!

نوروزی گفت: آیا خدا و خلق خدا از ما به عنوان نمایندگان مردم می پسندد که بنشینیم و به شما نگاه کنیم و شما خودروسازی ها را در اختیار عده ای از نورچشمی ها و افراد خاص قرار دهید؟ شرعاً، عقلاً و وجداناً اگر سهامداری خودروسازی ها به بخش خصوصی تعلق دارد، چرا آن را واگذار نمی کنید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مدیران ایران خودرو و سایپا هزاران میلیارد تومان بدهی برجای گذاشته اند و این رقم در سال جاری به 18 هزار میلیارد تومان رسیده است، ادامه داد: اگر خودروسازی ها زیانده هستند، چرا آنها را به مالکان اصلی واگذار نمی کنید؟ مالکانی که اعلام می کنند اگر خودروسازی ها یک سال به آنها تحویل داده شود و نتوانند آنها را سودده کنند، تمام سهام خود را واگذار می نمایند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار