کد خبر: ۸۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
صدها تن از عناصر داعش در جریان عملیات قابل تامل همرزمان خود توانستند از زندان «الصناعه» در جنوب شهر حسکه فرار کنند و حالا این سوال مطرح است مقصد بعدی تروریست های متواری کجاست؟

به گزارش آرانیوز، تحولات استان حسکه در روزهای گذشته یک بار دیگر نگاه و حساسیت رسانه ها را به سمت سوریه سوق داد و خبرها در خصوص تلاش برخی کشورها برای احیای دوباره گروهک تروریستی داعش در این کشور و منطقه بیشتر رنگ واقعیت گرفت.  

یک منبع میدانی که تحولات را در شمال شرق سوریه از نزدیک دنبال می کند به جزئیات آنچه که در جنوب شهر حسکه می گذرد اشاره کرد و گفت: درگیری ها در محله «غویران» زمانی آغاز شد که عناصر مخفی داعش کار حفر یک تونل ۴ کیلومتری را به پایان رساندند.

جزئیات فرار صدها تروریست داعش از زندان «الصناعه»/ نیروهای کُرد چگونه در جنوب شهر «حسکه» سوریه غافلگیر شدند؟ + نقشه میدانی

به گفته این منبع میدانی آگاه، تروریست های داعش با حفر این تونل توانستند خود را به ورودی زندان محله الصناعه در جنوب شهر حسکه برسانند و مرحله نخست عملیات را پشت سر بگذارند تا راه برای اجرای مرحله دوم باز شود.

این منبع میدانی با بیان این که مرحله دوم عملیات را گروهی دیگر از تروریست ها با خودروی انتحاری و جلیقه های انفجاری در ورودی زندان «الصناعه» انجام دادند، افزود: پس از حملات انتحاری، تروریست های داعش عملیات را برای ورود به زندان و آزادی همرزمان آغاز کردند.

جزئیات فرار صدها تروریست داعش از زندان «الصناعه»/ نیروهای کُرد چگونه در جنوب شهر «حسکه» سوریه غافلگیر شدند؟ + نقشه میدانی

وی به غافلگیر شدن نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه (تحت فرمان آمریکا) اشاره کرد و گفت: نیروهای دموکراتیک که در شوک حملات ناگهانی بودند همه توان را برای جلوگیری از ورود تروریست های داعش به زندان به کار گرفتند.

این منبع میدانی افزود: از شروع درگیری ها در ورودی زندان «الصناعه» مدت زمان زیادی نگذشته بود که نیروهای دموکراتیک سوریه باز هم غافلگیر شدند و این بار از پشت (درون زندان) هدف حملات شدید قرار گرفتند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته است، همزمان با شروع درگیری ها در ورودی زندان، گروهی از تروریست های داعش از طریق تونل وارد این زندان شدند و از پشت به نیروهای دموکراتیک سوریه حمله کردند.

به گفته برخی از منابع میدانی حاضر در شهر حسکه، شمار زیادی از تروریست های زندانی پس از شروع حملات انتحاری و تشدیدی درگیری ها از فرصت طلایی به وجود آمده استفاده کردند و توانستند از طریق تونل حفر شده فرار کنند.

جزئیات فرار صدها تروریست داعش از زندان «الصناعه»/ نیروهای کُرد چگونه در جنوب شهر «حسکه» سوریه غافلگیر شدند؟ + نقشه میدانی

نیروهای امنیتی مستقر در زندان در جریان درگیری ها تلاش زیادی کردند امنیت را دوباره بازگردانند اما گروهک تروریستی داعش عملیات های جانبی و متعددی را در این محور پیش بینی کرده بود و با تکرار و افزودن بر حملات، نیروهای دموکراتیک سوریه را ناکام گذاشت.

منبع: مشرق
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار