کد خبر: ۸۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
وزیر میراث‌ فرهنگی بر ضرورت مقابله با ایران‌هراسی و معرفی صحیح وضعیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشورمان در کنار سایر جاذبه‌های گردشگری تأکید کرد و از فعالان گردشگری خواست تا در این زمینه با طرح و برنامه مناسب و تأثیرگذار اقدام کنند.

به گزارش آرانیوز، ضرغامی که به دعوت زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در مادرید به سر می‌برد، در یک نشست صمیمی و کارشناسانه، پای درددل فعالان گردشگری نشست و در جریان مشکلات و موانع پیش روی آنان در رونق حضور گردشگران خارجی در ایران قرار گرفت.

فقدان برندینگ مناسب برای انگیزه‌بخشی به گردشگران، ایران‌هراسی و اطلاع نداشتن از وضعیت اجتماعی، سیاسی کشور، ضعف امکانات و مراکز اقامتی، ضرورت راه‌اندازی بخش ویژه گردشگری در سفارتخانه‌ها برای ارائه تسهیلات و هدایت لازم گردشگران، غفلت و معرفی نکردن ظرفیت‌های آیینی برای مقاطع زمانی خاص کشور، ضعف در راهنمایان زبان‌های خاص به ویژه اسپانیولی، معرفی نکردن حرفه‌ای گردشگری خوراک و مزیت‌های نسبی کشورمان در این بخش و ضرورت تخصیص بخشی از درآمدهای ناشی از خروج گردشگر از کشور به زیرساخت‌های گردشگری و حمایت مالی از آسیب دیدگان این حوزه در شرایط بحرانی از جمله موارد مورد تاکید فعالان حوزه گردشگری در این نشست بود.

باید غفلت‌های گذشته را به سرعت جبران کنیم

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در این دیدار با تشکر از تلاش‌های فعالان حوزه گردشگری کشورمان بر ضرورت مقابله با ایران‌هراسی و معرفی صحیح وضعیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشورمان در کنار سایر جاذبه‌های گردشگری تأکید کرد و از آنان خواست تا در این زمینه با طرح و برنامه مناسب و تأثیرگذار اقدام کنند.

وی با تشریح اقدامات وزارتخانه در ماه‌های اخیر به ویژه در حوزه ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی کشور، به عزم جدی نظام برای رونق گردشگری و رفع موانع پیش روی آنان اشاره کرد و گفت: باید به سرعت غفلت‌های گذشته از این حوزه مهم اقتصادی و فرهنگی را جبران کنیم.

ضرغامی با تأکید بر حضور فعالان گردشگری در نمایشگاه‌های مهم دنیا، از آنان خواست تا با روش‌های ابداعی و جدید و پرهیز از مدل‌های قدیمی، کلیشه‌ای و ناکارآمد و بهره‌برداری از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین، مسیر اثربخش و متفاوتی را در معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران ارائه دهند.

تسهیل صدور ویزا به شیوه‌های الکترونیکی

در این نشست قشقاوی سفیر کشورمان در اسپانیا نیز با اشاره به رشد 40 درصدی صدور ویزای ایران در اسپانیا قبل از کرونا بیان کرد: با توجه به امکان صدور ویزای فرودگاهی در ایران و روش الکترونیکی دریافت اطلاعات از متقاضیان، نیازی به حضور آنان در محل سفارت در مادرید نیست.

منبع: تسنیم
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار