کد خبر: ۸۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
بوشهر- نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر و بررسی مسائل پارس جنوبی از جمله مسئولیت‌های اجتماعی خبر داد.

نماینده دشتستان:رئیس جمهور به استان بوشهر سفر می‌کند/ حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش آرانیوز، ابراهیم رضایی جمعه شب در ارتباط مجازی با مردم گزارشی از سفر رئیس جمهور به روسیه ارائه کرد و اظهار داشت: در این سفر به عنوان رئیس گروه دوستی ایران و روسیه همراه رئیس جمهور حضور داشتم.

وی با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به روسیه برکات و دستاوردهای فراوانی خواهد داشت اضافه کرد: این سفر زمینه‌ساز توسعه مناسبات دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و… می‌شود و علاوه بر افزایش درآمدهای ارزی برای کشور، در حوزه تولید و کشاورزی از جمله خرما، گوجه‌فرنگی، صیفی‌جات و میوه و.... تأثیرگذار است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی حجم فعلی مبادلات تجاری ایران و روسیه را چهار میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: با توافقات صورت گرفته حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه حداقل به ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

وی از تسهیل شرایط مبادلات تجاری ایران و روسیه در این سفر خبر داد و بیان کرد: در هر جایی که منافع ملت ما اقتضا کند پای میز مذاکره حاضر می‌شویم و از منافع این مردم به صورت عزت‌مندانه دفاع می‌کنیم.

پیگیری مسائل استان و شهرستان

رضایی بیان کرد: در حاشیه این سفر فرصتی دست داد تا مسائل استان بوشهر و شهرستان را نیز با رئیس جمهور و برخی وزرا مطرح و پیگیری کنیم که از مهمترین مسائل می‌توان به موضوع آب، پارس جنوبی، مصوبات سفر، ته‌لنجی و… اشاره کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در گفت‌وگو با رئیس جمهور در مورد مصوبات سفر به استان و لزوم تسریع در تخصیص اعتبارات و اجرای طرح‌ها تاکید کردیم که رئیس جمهور هم وعده پیگیری و تسریع در موضوع را داد.

وی ادامه داد: همچنین راجع به احداث سد دهرود و جاده نمازگاه - ارم - بوشکان که در این سفر به مصوبات اضافه شده بود با رئیس جمهور صحبت کردم و مقرر شد که در دستور کار قرار گیرد.

رضایی اضافه کرد: توسعه صنایع نفت و گاز و صنایع پایین دستی نفت، بهبود وضعیت آب استان و به‌ویژه شهرستان دشتستان از طریق تکمیل سدها و آب‌شیرین‌کن‌ها، تعیین تکلیف اسناد زمین‌های مردم در شهرهای مختلف دشتستان، توسعه راه‌های روستایی، احقاق حقوق مردم استان در پارس جنوبی و پاسخ به مطالبات مردم جنوب استان و… از دیگر مواردی بود که با رئیس جمهور مطرح و خواستار پیگیری آن شدیم.

وی بیان کرد: متأسفانه در حوزه صنایع پارس جنوبی تقریباً هیچ مدیر بومی نداریم و این موضوع را با رئیس جمهور در میان گذاشتیم و ایشان هم به وزیر نفت دستور پیگیری این موضوع را دادند.

لزوم استقلال نفت نرگسی از گچساران

رضایی گفت: از دیگر مسائل مطرح شده می‌توان به شکایت‌های مردم در بخش‌های مختلف از مسئولیت اجتماعی نفت، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی و ارکان ثالث و… اشاره کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور قول دادند که مجدداً به استان بوشهر سفر کنند و با حضور در پارس جنوبی موضوعاتی همچون مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در این منطقه مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در نشست با وزیر نفت نیز راجع به استقلال نفت نرگسی از گچساران و پاسخگویی به شهرستان دشتستان صحبت کردیم و ایشان هم بر پیگیری موضوع تاکید کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع ته‌لنجی و اقتصاد ساحل‌نشینان از دیگر موضوعاتی بود که در این سفر پیگیری کردم و به وزیر اقتصاد دغدغه‌های مردم ساحل‌نشینان را منتقل کردم و گفتم که معیشت مردم ما به این مسئله گره خورده است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار