کد خبر: ۸۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
وزیر کشور با بیان اینکه احداث سیلبندها و حفر چاه‌های کشاورزی در اولویت است گفت: مسئولان به تک تک روستاها سر زده و پای درددل مردم بنشینند.

به گزارش آرانیوز، احمد وحیدی امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان که با حضور نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، زینی‌وند استاندار کرمان، شکراللهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، سر دار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور، نوروزی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و تعدادی از مسئولان کشوری و استانی در محل فرمانداری جیرفت برگزار شد اظهار داشت: مشکلات کشاورزان بر اثر سیل دقیقاً بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان بیشتر نگران سیل مجدد هستند و این نگرانی درست و بجا است گفت: باید سیلبندها به‌سرعت احداث و ترمیم شود و فوری‌ترین کار همین است و مسئولان استان کرمان باید ایجاد سیلبندها را در اولویت قرار دهند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مسئول قرارگاه برای احداث فوری سیل ‌ بندها استانداری کرمان با جانشینی معاونت عمرانی است و مهندسی ارتش و سپاه نیز کمک می‌کنند افزود: مشکل دوم مردم تلف شدن دام‌های سبک و سنگین آنها است که باید آمار دقیق تلفات دام به نام صاحب آنها از دهیاری‌ها گرفته شده و بخشداران و فرمانداران به ستاد بحران اعلام کنند.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) متعهد شده که دام تلف شده سیل‌زدگان را جبران کند اما باید آمار دقیق داشته باشد گفت: امهال وام‌های کشاورزی نیز باید انجام شود و لیست کشاورزانی که وام بانکی دارند احصا شده و پیگیری کنید که بلافاصله وام آنها امهال شود.

وحیدی با اشاره به اینکه چاه ‌ های کشاورزی در بعضی نقاط تخریب شده که باید بلافاصله احیا شود و یا مجوز حفر چاه جدید داده شود تا مابقی محصولات کشاورزی مردم از بین نرود افزود: غالب کشاورزان آمادگی حفر چاه دارند و البته این مجوز به چاه‌هایی داده شود که از قبل مجوز داشته‌اند.

وی با بیان اینکه برای احیای چاه‌های کشاورزی باید در یک روز تصمیم گیری شود و اصلاً به بروکراسی اداری نرسد چرا که اگر یک هفته آب به محصولات نرسد، محصول کشاورزی مردم از بین می‌رود تصریح کرد: کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست و بلافاصله باید آب به زمین ‌ های کشاورزی برسد چرا که شرایط بحرانی است.

منبع: تسنیم
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار