کد خبر: ۸۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
رئیس‌جمهور در مجلس دومای روسیه گفت: "ائتلافِ شیطانی" آمریکا با تروریست‌‏ها، برای جهانیان به‌خصوص ملت‌های غرب آسیا از سوریه تا افغانستان چون روز روشن است.

به گزارش آرانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در جریان برنامه‌های سفر خود به روسیه، با حضور در دومای روسیه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال "تعامل حداکثری" با همه کشورهای جهان، به‌خصوص کشورهای همسایه و هم‌‏پیمان خود است، گفت: هدف و مبنای این همکاری و تعامل، منافع متقابل ملت‏‌ها و شکل‏‌دهی فزاینده به یک "جامعه‌ جهانی متمدن" است

متن کامل سخنان آیت‌الله رئیسی به‌شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای والودین
رئیس محترم دومای دولتی روسیه!

نمایندگان محترم!
خانم‏ها و آقایان!

در آغاز مراتب خرسندی خویش را از دولت و ملت کشور دوست، فدراسیون روسیه، برای استقبال و میزبانی گرم از اینجانب و هیئت همراه، در شهر زیبای مسکو ابراز می‌دارم.

فرصت را غنیمت می‌شمارم و میلاد حضرت مسیح(ع) و سال نوی میلادی را به ملت و دولت روسیه تبریک می‌گویم. ملت ایران و جهان اسلام احترام ویژه‌ای برای حضرت عیسی(ع) و مادر پاک وی مریم مقدس قائل است و بر اساس آموزه‌های قرآن، اعتقاد دارد که مهمترین پیام مشترک همه ادیان ابراهیمی، تکامل معنوی بشریت از طریق عبادت پروردگار جهانیان است که خود موجب ترویج صلح و صمیمیت و ظهور جامعه‌ای الهی و در نتیجه انسانی می‌شود، در عین حال، عبادت خداوند همواره کنار اجتناب از اطاعت و عبادت غیرخداوند، معنا دارد.

بسیار خوشحالم که در برنامه‌‏های این سفر، فرصت حضور در دومای دولتی و دیدار با شما نمایندگان مردم با فرهنگ و تمدن دیرینه روسیه فراهم شد، در همین راستا از جناب آقای والودین، رئیس محترم دومای دولتی روسیه، معاون دوما، رئیس کمیته روابط خارجی و سایر اعضای دومای دولتی برای تنظیم این برنامه و فراهم کردن فرصت سخنرانی تشکر می‏‌کنم.

همان‏‌گونه که در دیدار صمیمی و گفتگوهای سازنده‏ با جناب آقای والودین، به‌هنگام شرکت هیئت سیاسی روسیه در مراسم تحلیف اینجانب، اشاره کردم؛ جمهوری اسلامی ایران از اراده و آمادگی لازم برای توسعه و گسترش روابط با فدراسیون روسیه برخوردار است.

امروزه خوشبختانه، افق‏‌های بسیار روشنی برای همکاری‌‏های دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه‌‏ای و بین‌‏المللی مشاهده می‌شود. تقویت روابط ایران و روسیه در قالب‌های دوجانبه و چندجانبه موجب رونق اقتصاد دو ملت و تقویت امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود. ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری فراوان و مکمل دو کشور، کنار قدرت و اثرگذاری هریک از دو کشور ما در مناطق جغرافیایی خود، می‌تواند همگرایی بین مناطق را تقویت کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار