کد خبر: ۸۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
گرگان - استاندار گلستان گفت: گرگان به افزایش ۵۲۰ لیتر بر ثانیه آب شرب نیاز دارد اما در حال حاضر باید فشار کم آبی را کاهش دهیم تا پروژه‌های بزرگ حوزه آب تکمیل شوند.

به گزارش آرانیوز:علی محمد زنگانه بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، اظهار کرد: رسانه‌ها بهترین رکن کنترل و نظارت هستند و از تمام مدیران می‌خواهم ارتباط با رسانه‌ها را تقویت کنند.

وی افزود: مسائل استان باید خیلی نرم مدیریت شود و در موضوعات امنیتی استان انتقال اخبار باید هوشمندانه انجام شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه در استان آن گونه که باید از سرمایه گذاران استقبال نشده، گفت: این یک آسیب و چالش است زیرا گلستان از لحاظ امنیت سرمایه گذاری جزو بهترین استان‌های کشور به شمار می‌رود.

رنگانه ادامه داد: دولت به دنبال تمرکززدایی و افزایش اختیارات استان است و ما این اختیار را داریم تا با کشورهای همسایه تعاملات خوبی برقرار کنیم.

وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم تا از کشورهای ترکمنستان و قزاقستان سرمایه گذار جذب کنیم تا در استان گلستان سرمایه گذاری کنند.

رایزنی برای خواهرخواندگی

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: رایزنی‌های اولیه در حال انجام است تا با استان منگستائو قزاقستان به عنوان خواهرخوانده تعاملات جدی مبتنی بر تفاهم نامه انجام شود.

وی یادآور شد: با استان بالکان آباد ترکمنستان هم تعاملات خوبی در حال انجام است و در استراتژی توسعه استان، تجارت جهانی مبتنی بر مریت‌های رقابتی استان مد نظر قرار دارد و پیاده سازی این استراتژی در سند ۱۴۰۴ قرار گرفته است.

زنگانه افزود: با یکی از استان‌های روسیه هم تبادل سند خواهرخواندگی خواهیم داشت، همچنین در راستای تعامل نزدیک با سفرا، با سفیر ایران در قزاقستان ملاقات خوبی داشتیم و به دنبال گسترش ارتباطات هستیم.

وی تاکید کرد: کریدور شمال به جنوب کمک زیادی به گسترش ارتباطات می‌کند و این پروژه از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان خواهد بود تا گلستان از کنج خارج و امکان تبادل با کشورهای همجوار فراهم شود.

استاندار گلستان همچنین با بیان اینکه تنظیم بازار در استان باید به صورت گروهی اجرا شود، اظهارکرد: اداره صمت باید با تمام نیروها در خدمت جهاد کشاورزی باشد و این طرح با تشکیل کمیته اقدام مشترک با محوریت تعزیرات، جهاد کشاورزی، صمت، بسیج سازندگی و قرارداد ۱۷ ربیع الاول به صورت هفتگی و روزانه رصد خواهد شد.

زنگانه افزود: یکی از موضوعات مهم برای کمک به چرخه تولید در استان این است که کالاهایی که در استان تولید می‌شوند را نباید از خارج استان خریداری کنیم تا تولیدگنندگان انگیزه لازم را برای ادامه فعالیت داشته باشند.

وی در خصوص مشکلات حوزه سلامت در استان گلستان گفت: خوشبختانه مرکز آنژیوگرافی در شرق استان فعال شد اما ظرفیت‌های درمانی شرق استان نباید در گنبد خلاصه شود زیرا گنبدکاووس به عنوان سانتر شرق استان باید به یک میلیون نفر خدمات ارائه دهد و ما پیگیر تمرکززدایی در این منطقه خواهیم بود.

زنگانه ادامه داد: خوشبختانه مشکل زمین برای احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی برطرف شده و با احداث این بیمارستان بخش بزرگی از مشکلات درمانی و سلامت مردم این منطقه از بین خواهد رفت علاوه بر اینکه برای احداث بیمارستان گالیکش هم مصوبه خوبی در نظر خواهیم گرفت.

پوشش پایین واکسیناسیون در گلستان

وی در خصوص وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان یادآور شد: پوشش واکسیناسیون در گلستان از میانگین کشور کمتر بوده که باید این موضوع ریشه یابی شود و البته نباید هیچ واکسنی در استان کم داشته باشیم.

استاندار گلستان در خصوص مشکلات آب در استان گفت: آب یکی از چالش‌های اساسی گلستان است و در بدو ورود به استان جلسات فشرده و طولانی در این خصوص داشتیم.

زنگانه افزود: تعامل نزدیک با وزارت نیرو انجام شده که در سه محور کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بوده و برنامه مداخله‌ای مشخص داریم.

وی ادامه داد: در برنامه کوتاه مدت برای شهرهایی مانند گرگان از مکانیزم‌های مختلف استفاده خواهیم کرد که ۲۵۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شرب این شهر اضافه شود.

وی خاطرنشان کرد: گرگان به افزایش ۵۲۰ لیتر بر ثانیه آب شرب نیاز دارد اما در حال حاضر باید فشار کم آبی را کاهش دهیم تا پروژه‌های بزرگ حوزه آب تکمیل شوند.

برای یک پست مدیریتی ۱۵ نفر را پیشنهاد داده اند

استاندار گلستان در خصوص انتصابات در استانداری و ادارات کل اظهارکرد: شایسته سالاری در انتصابات بسیار مهم است و تاکنون ۸۰ درصد ادارات کل استانداری تغییر کرده‌اند و تغییرات دیگر در حال انجام است.

زنگانه افزود: بانک اطلاعاتی در اختیار داریم که رزومه و اطلاعات بیش از دو هزار و ۷۰۰ نفر در آن ثبت شده و حتی پستی بوده که ۱۵ نفر برای آن پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم تکلیف فرمانداری‌ها هم پیش از سفر رئیس جمهور به گلستان مشخص شود، برای برخی ادارات کل به جمع بندی رسیده‌ایم و برخی دیگر هم در حال بررسی در وزارتخانه است.

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت‌های ورزش در استان گفت: نگاه ویژه‌ای به رشته‌هایی مانند بسکتبال، والیبال، اسبدوانی، کبدی و غیره خواهیم داشت و یکی از مشکلات ورزش استان این است که تیم‌های بسیار خوبی در سطح کشور داریم اما ورزشگاه آبرومندی در استان وجود ندارد و باید این عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

زنگانه خاطرنشان کرد: در بخش مجموعه‌های اسبدوانی مقرر شد کارگروهی تشکیل دهیم تا این مجموعه‌ها به استان تفویض شود و مدیریت آن در اختیار خودمان باشد.

وی یادآور شد: باید از کارخانجات بزرگ استان برای حمایت مالی از تیم‌های ورزشی استفاده کنیم و البته مشوق‌هایی مانند بخشودگی مالیاتی برای آنها در نظر بگیریم.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار