کد خبر: ۸۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
گروه استان‌ها- رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارت ملی هوشمند جایگاه خود در کشور را به دست نیاورده است گفت: تمام خدمات کارتی کشور باید از طریق کارت ملی هوشمند ارائه شود.

به گزارش آرانیوز، محمدصالح جوکار صبح امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از مدیران ثبت احوال استان یزد اظهار داشت: کارت ملی هوشمند متاسفانه جایگاه واقعی که برای آن تعریف شده بود را نتوانست در کشور به دست آورد.

وی تصریح کرد: این کارت قرار بود کاربری‌های مختلفی داشته باشد در صورتی که همین الان اگر کارت را به دستگاه یا اداره‌ای ارائه کنیم درخواست کپی می‌کنند در حالی که این نقص و مشکل به حساب می‌آید و نباید این طور باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کد ملی نشان هویت فرد و شخص است خاطرنشان کرد: اگر شخصی به جایی مراجعه کرد و کد ملی خود را ارائه کرد باید تمام مسائل مرتبط با وی مشخص باشد.

جوکار افزود: به نظر می‌رسد هنوز پایگاه داده ثبت احوال لینک و ارتباط خودش را با دیگر دستگاه به درستی برقرار نکرده و مشکل اصلی هم در همین است که هماهنگی لازم در میان دستگاه‌های مختلف در بهره‌برداری از این پایگاه داده وجود ندارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار