کد خبر: ۸۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
سفر مهم و راهبردی رئیس جمهور کشورمان به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین، نکات ویژه‌ و قابل توجهی داشت که شاید از چشم رسانه‌ها دور مانده باشد.
۳ نکته ویژه  دیدار پوتین و  رئیس جمهور ایران + عکس/سفر مهم و راهبردی رئیس جمهور کشورمان به روسیه و دیدار با ‌ولادیمیر پوتین  که شاید از  چشم رسانه ها دور مانده باشد
 

به گزارش آرانیوز، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان عصر امروز چهارشنبه ۲۹ دی ماه به دعوت ولادیمیر پوتین وارد مسکو شد و با همتای روس خود دیدار و گفتگو کرد.

این سفر مهم و راهبردی البته نکات ویژه‌ای هم داشت که مورد توجه ناظران حاضر در محل مذاکرات و کارشناسان سیاسی قرار گرفت.

۱- استقبال وزیر انرژی و معاون وزیر امور خارجه روسیه از آیت الله رئیسی در فرودگاه مسکو اولین نکته مورد توجه تحلیل‌گران و ناظران بود. براساس پروتکل‌های تشریفاتی کشور روسیه، استقبال از سران کشورها در سطح معاون وزیر امور خارجه انجام می‌شود، اما استقبال از رئیس جهمور کشورمان در سطح وزیر صورت گرفت.

از استقبال فراتر از پروتکل‌ تا اقامه نماز در میانه دیدار با پوتین +عکس

۲ - در میانه دیدار پوتین و رئیسی که بیش از سه ساعت به طول انجامید، مذاکرات دو رئیس جمهور برای دقایقی متوقف شد و آیت الله رئیسی نماز مغرب را در محل دیدار (کاخ کرملین) اقامه کردند.

از استقبال فراتر از پروتکل‌ تا اقامه نماز در میانه دیدار با پوتین +عکس

۳ - دیدار دو رئیس جمهور تحت پروتکل‌های شدید کرونایی و با فاصله‌ای که سلامتی طرفین را تضمین کند برگزار شد. آمار روزانه مبتلایان کرونا در روسیه هم اکنون به بیش از ۳۴ هزار نفر و فوتی‌های کرونا در این کشور نیز به ۷۰۰ نفر رسیده است.

از استقبال فراتر از پروتکل‌ تا اقامه نماز در میانه دیدار با پوتین +عکس

منبع: تسنیم
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار