کد خبر: ۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
شهرستان «کجکی» ولایت هلمند در جنوب افغانستان به تصرف طالبان افغان درآمد.

شهرستان «کجکی» ولایت هلمند افغانستان بدست طالبان سقوط کرد

به گزارش آرانیوز،  طالبان افغانستان شهرستان «کجکی» ولایت هلمند را به تصرف خود در آورد.

مسئولان امنیتی ولایت بغلان چندی قبل اعلام کرده بودند که طالبان پس از اینکه نیروهای ارتش افغانستان به‌دلیل عقب‌نشینی تاکتیکی منطقه «نوروزک» شهرستان بغلان مرکزی را ترک کردند، پایگاه نظامی این منطقه را پس از یک سال دوباره تصرف کردند.

منابع امنیتى ولایت بغلان گفتند که مخالفان مسلح، از یک ماه قبل، چندین حمله را برای بازپس‌گیری پایگاه نظامی نوروزک راه‌اندازی کردند که این پایگاه سرانجام شب گذشته با عقب‌نشینی نیروهای ارتش به تصرف طالبان درآمد.

شهرستان «راغستان» ولایت بدخشان در شمال افغانستان نیز پس از چند روز مقاومت نیروهای امنیتی و نظامی محلی توسط طالبان مسلح سقوط کرده بود

«محمد شریف خان» والی شهرستان «موسی‌قلعه» ولایت هلمند در جنوب افغانستان نیز از قرار گرفتن این شهرستان در آستانه سقوط توسط طالبان مسلح خبر داده بود.

شهرستان کجکی در حالی سقوط کرده است که پس از اعلام و تأیید مرگ ملا عمر رهبر سابق طالبان افغانستان، حملات این گروه و ناامنی در افغانستان گسترش یافته است.

از زمان شدت گرفتن خشونت‌ها و درگیری‌ها میان جنگجویان طالبان افغان و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، شهرستان‌ها و روستاهای زیادی توسط طالبان افغان سقوط کرده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار