کد خبر: ۸۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
رباط کریم-شورای اسلامی شهر رباط کریم تنها با ۲۰ درصد درخواست میلیاردی شهردار این شهر برای رهن خانه موافقت کرد.

به گزارش آرانیوز:یونس غفاری، شهردار رباط کریم در نخستین درخواست‌های خود از شورای شهر پیش از آنکه چیزی درباره کارهای عمرانی و پروژه‌های نیمه کاره خواسته باشد و دقیقاً در شرایطی که از وضعیت فاجعه بار بودجه و اعتبارات شهرداری و بدهی‌های گذشته سخنانی از او منتشر می‌شد، در لایحه‌ای از شورا خواست تا برای تأمین مسکن شهردار و سکونت در این شهر مبلغ یک میلیارد تومان اختصاص بدهند.

این درخواست بعد از آنکه توسط رسانه‌ها  با عنوان «یک بام دو هوای شهردار رباط کریم / ماجرای خانه میلیاردی شهردار چیست» منتشر شد بازتاب وسیع یافت، اما شورای شهر در تصمیم اخیر خود یک «نه» بزرگ به آن گفت.

با ۲۰ درصد درخواست شهردار رباط کریم موافقت شد / ‏۲۰۰‬ میلیون تومان برای رهن خانه شهردار پرداخت می‌شود

سخنگوی شورای شهر رباط کریم،  اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر رباط کریم در آخرین جلسه این شورا فقط با ۲۰ درصد رقم درخواستی شهردار، یعنی در حد ۲۰۰ میلیون تومان موافقت کردند.

محمود معبودی تشریح کرد: در حالی این رقم با موافقت پنج عضو و مخالفت دو شورا به تصویب رسید، که طبق قانون فقط نیمی از هزینه اسکان آقای شهردار برعهده شهرداری است.

بر این اساس شهردار رباط کریم باید ۲۰۰ میلیون دیگر را خودش تهیه کرده و حداکثر خانه‌ای با ۴۰۰ میلیون تومان رهن تهیه کند که با توجه به قیمت مسکن در رباط کریم قطعاً می‌تواند خانه‌ای بزرگ و اعیانی را اجاره کند.

با توجه به وضعیت بد اقتصادی در رباط کریم لزومی ندارد شهرداری چنین بودجه‌ای را درخواست کند

مخالفت اعضا شورای اسلامی شهر رباط کریم با درخواست شهردار قابل پیش بینی بود، چرا که تعداد زیادی از اعضا شورای شهر رباط کریم پیش تر مخالفت خود با این درخواست را اعلام کرده بودند.

رئیس شورای اسلامی شهر رباط کریم نیز در تشریح علت مخالفت شورا با این درخواست گفت: با توجه به وضعیت بد اقتصادی شهرستان لزومی ندارد شهرداری برای اجاره مسکن چنین بودجه‌ای را درخواست کند.

منوچهر جعفری افزود: به همین خاطر با درخواست یک میلیاردی مخالفت کردیم.

استقبال شهروندان رباط کریم از تصمیم شورای شهر

مخالفت شورای شهر رباط کریم با این درخواست، با استقبال شهروندان این شهر مواجه شده است، یکی از این شهروندان به خبرنگار مهر گفت: از رسانه‌ها بابت پیگیری مطالبات مردم تشکر می‌کنیم، اعضا شورای اسلامی شهر نیز به خوبی صدای مردم را شنیده و تصمیم خوبی در مخالفت با این درخواست گرفتند.

وی افزود: اعضا شورای شهر نمایندگان ما در پارلمان شهری هستیم و از آن‌ها همین توقع را داریم، که در مخارج و هزینه‌ها حقوق موکلان خود یعنی مردم را در نظر بگیرند.

این شهروند اضافه کرد: البته اگر درخواست نخست شهردار رباط کریم محقق می‌شد، قاعدتاً او باید خانه‌ای دو میلیاردی رهن می‌کرد که قطعاً آن وقت باید می‌رفتیم سراغ کاخ‌های بزرگ و پر از امکانات و استخر و سونای شهرک «خانه» که با واکنش مردم این آرزو نقش بر آب شد.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد، شهرداری و دیگر مسئولین در رباط کریم، می‌بایست، بیش از پیش در پی خدمت رسانی و اجرای پروژه‌های عمرانی در راستای رفع نیازهای این شهر باشند، چرا که فرصت خدمت بسیار کم است و از سویی پروژه‌های نیمه تمام قابل ملاحظه‌ای برای اجرا وجود دارد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار