کد خبر: ۸۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
اردبیل- جانباز پرافتخار دوران دفاع مقدس از کشور ترکیه گفت: عشق به اهل بیت(ع) زمینه وحدت و همگرایی بیشتر امت اسلامی را در شرایط کنونی رقم زده است.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام 《عیسی مهدوی شباهت》 ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت ۱۹ ژانویه روز همبستگی آذری‌های مسلمان جهان در سالن خطایی مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار کرد: در جنگ ایران و عراق انسان‌های دیندار مختلفی جان خود را فدا کردند که از جمله این شهدا ۲ تن از کشور ترکیه بودند که در این جنگ نابرابر علیه امت اسلامی به درجه شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که در دفتر شهادت اسم ما را نیز به عنوان جانباز به ثبت رساندند و شایسته است از مقام امام امت که در هدایت رزمندگان به جبهه‌های حق علیه باطل نقش ممتازی را ایفا کردند، تکریم و تجلیلی شایسته داشته باشیم.

جانباز پرافتخار دوران دفاع مقدس از کشور ترکیه گفت: در عصری که لیبرالیسم‌، اومانیسم و کمونیسم در جهان میدان‌داری می‌کردند نور انقلاب اسلامی در ظلمت جهانی شروع به درخشش کرد و امروز این انقلاب متصل به وحی و نور اهل بیت توانسته دل امت اسلامی را نورانی کند.

حجت‌الاسلام مهدوی شباهت افزود: در این جنگ نابرابر تمامی کفر در برابر تمام اسلام ایستاده بود و بعد از ۱۴۰۰ سال حکومت علوی دوباره شکل گرفته و زمینه پیروزی مسلمانان بر نظام کفر فراهم آمد.

وی جنگ هشت ساله ایران را دفاع مقدس در برابر ناراستی‌ها و کجی‌ها توصیف کرد و ادامه داد: از کشورهای مختلف به ویژه ترکیه در این جهاد مقدس حاضر شده و سعی کردند تا عزت و عظمت امت اسلامی را مورد صیانت قرار دهند.

حجت‌الاسلام مهدوی شباهت با یادآوری خاطراتی از دوران دفاع مقدس و حضور در جبهه حق علیه باطل و دلاوری رزمندگان اسلام به ویژه رزمندگانی از استان اردبیل خاطر نشان کرد: لشکر عاشورا لشکر فداکار و ایثارگری بود که تمامی رزمندگان آن با سلحشوری تمام سعی کردند تا عزت و عظمت را برای امت اسلامی خلق کنند.

وی با گرامیداشت ۱۹ ژانویه روز همبستگی آذری‌های مسلمان اضافه کرد: عامل اصلی وحدت امت اسلامی حول محور عشق به اهل بیت نمایان شده و قطعاً به دور از هرگونه زبان، قوم و قبیله‌ای باید وحدت و همگرایی را در محبت به اهل بیت بجوییم.

جانباز پرافتخار دوران دفاع مقدس از کشور ترکیه بیان کرد: امیدواریم امت اسلامی با حفظ این مؤلفه بتواند در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلامی حاضر شده و همچنان عظمت و شکوه خود را در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی مورد صیانت قرار دهد.

حجت‌الاسلام عیسی مهدوی شباهت اهل ترکیه بوده و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که توانسته در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی حضور و نقش‌آفرینی داشته باشد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار