کد خبر: ۸۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
اراک - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: متقاضیان مسکن در صورتی که تمایل به استفاده از زمین‌های اوقاف در اراک را ندارند، از ظرفیت شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران استفاده کنند.

به گزارش آرانیوز:زندوکیلی، ظهر دوشنبه در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به اینکه پروژه هشت هزار و ۱۰۰ واحدی طرح جهش مسکن در اراک آغاز شده است، اظهار کرد: این پروژه در مرحله طراحی است که در شورای اداری اخیر با حضور استاندار قرعه کشی انجام و مهلت پرداخت وجه برای متقاضیان اعلام شد.

وی ادامه داد: در سال‌های مختلف از زمان مسکن مهر و مسکن امید و اقدام ملی و جهش ملی بر ماده ۱۰ و ارائه زمین‌های دولتی مازاد دستگاه‌ها به دولت برای ایجاد مسکن تأکید شده است که در کشور تحقق کمی داشته چون اراضی مناسب محدود هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: اگر اوقاف به‌عنوان یک زمین‌دار بزرگ در کشور در تأمین زمین طرح ساخت مسکن ورود کرده است اقدام بزرگی محسوب می‌شود. در حال حاضر در اراک برای اولین بار توانسته‌ایم از ظرفیت اوقاف استفاده کنیم اما در صورتی که مردم تمایل به استفاده از این ظرفیت نداشته باشند می‌توانند از ظرفیت موجود در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران استفاده کنند.

زندوکیلی عنوان کرد: ساخت مسکن محرومین از حدود یک سال و نیم گذشته آغاز شده و در حال حاضر بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بخشی توسط بسیج سازندگی، بخشی بنیاد مسکن مدیریت شده است.

وی ادامه داد: مجموعاً حدود ۳ هزار واحد در سطح استان و عمدتاً در روستاها مدیریت شده که هزار واحد صرفاً برای کمیته امداد و ۲ هزار واحد برای سایر محرومین بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر در روستاها تقریباً افراد واجد شرایط بدون مسکن وجود ندارد اما در شهرها همچنان موجود است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار