کد خبر: ۸۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
اراک - مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی به خصوص شهرداران نباید مانعی در اجرای قانون جهش تولید مسکن ایجاد کنند.

به گزارش آرانیوز:علیرضا انصاری ظهر دوشنبه در جلسه شورای مسکن با بیان اینکه قانون جهش تولید مسکن یک اقدام انقلابی و ارزشمند است که باید از سوی نهادهای اجرایی حمایت شود، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی به خصوص شهرداران نباید مانعی در اجرای این طرح و در مجموع توسعه مسکن مردم ایجاد کنند بلکه باید مردم را به نوسازی، بازسازی و بهسازی منازل مسکونی خود و با منابع مالی شخصی تشویق کنند.

وی ادامه داد: طرح جهش تولید مسکن در استان مرکزی با اجرای ۸ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن در اراک اقدام ارزشمندی است که باید پیوست‌های فرهنگی و آموزشی از قبیل مسجد، سالن‌های آمفی تئاتر، پارک و مدرسه به خوبی در آن دیده شود.

مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن با بیان اینکه استان مرکزی تا سال ۱۴۰۴ باید استان نمونه کشور در توسعه عدالت و فقرزدایی باشد، عنوان کرد: با اجرای طرح جهش ملی مسکن می‌توان پرچمدار مبارزه با فقر، فساد و بی‌عدالتی بود بنابراین همه باید برای اجرای موفق این طرح تلاش کنند و تمام ظرفیت‌های ممکن را به‌کار بگیرند.

انصاری گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز یکی از آرمان‌های امام راحل بود به طوری که ایشان در سال ۱۳۵۸ به مستمندان قول خانه دار شدن دادند و اکنون که ۴۲ سال از آن تاریخ می‌گذرد ما هنوز نتوانسته‌ایم به خواسته بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی جامه عمل بپوشانیم.

وی ادامه داد: کشور ما در دنیایی از ثروت و توانمندی قرار گرفته و باید از این ظرفیت‌ها در جهت اجرای عدالت در جامعه به خصوص ساخت و واگذاری مسکن به اقشار مختلف جامعه استفاده کرد و استان مرکزی می‌تواند در این مسیر سرآمد دیگر استان‌های کشور باشد.

مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن تصریح کرد: اجرای طرح جهش تولید مسکن ضمن فعال‌سازی ۳۰۰ صنعت و ایجاد یک‌هزار عنوان شغل، گام بلندی در جهت حذف حاشیه‌نشینی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار