کد خبر: ۸۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
کرمانشاه- مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور گفت: بودجه کلانشهر کرمانشاه سال آینده مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش آرانیوز:محمدرضا صمیمی ظهر امروز در مراسم معارفه شهردار کرمانشاه که در تالار انتظار این شهر برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری‌ها به لحاظ اقتصادی در اقتصاد شهرها و حتی استان‌ها اثرگذار است.

وی با اشاره به روند قانونی انتخاب شهردار، افزود: طبق قانون شوراها در کشور، وظایف شهرداری‌ها شامل ۴۰۰ نوع فعالیت می‌شود که با توجه به این تنوع، این نهاد خدمات رسان می‌تواند باعث ارتقا رضایت و یا گلایه مندی شهروندان شود.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور به پیچیدگی، رسمیت و تمرکز در انجام امور و فعالیت‌های شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: انتخاب یک شهردار با شایستگی فردی، سازمانی و راهبردی برای مدیریت مجموعه شهری و در کنار آن بکارگیری منابع انسانی ماهر و کارآمد همواره مسیر رسیدن به اهداف سازمانی موردنظر را سهولت می‌بخشد.

صمیمی با تاکید بر اینکه رسیدگی به مسائل و مشکلات شهری و آسایش و رفاه شهروندان یکی از اولویت‌های مهم شهرداران باشد، تصریح کرد: برای رسیدن به تراز یک کلانشهر و گره‌گشایی از مشکلات باید یک نگاه سازمانی ایجاد شود.

وی به بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: موضوع اختصاص بودجه به کلانشهر کرمانشاه در سال آینده به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

صمیمی بر مدیریت مصرف آب در شهرها تاکید کرد و ادامه داد: بحث آبیاری فضای سبز با استفاده از پساب‌ها و جمع آوری آب‌های سطحی با توجه به بحران آب در کشور باید مورد توجه ویژه شهرداران قرار بگیرد.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور بر ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری‌ها تاکید و بیان کرد: به طور میانگین در یک هزار و ۴۱۰ شهرداری سراسر کشور سه برابر ظرفیت نیروی انسانی در شهرداری‌ها وجود دارد اما با این وجود هنوز به لحاظ نیروی متخصص با مشکل مواجه هستیم.

به گفته وی، مدیریت بحران، آسیب‌های اجتماعی، حاشیه نشینی، فساد، وجود بافت‌های فرسوده، موضوع پسماند، سازمان میادین و… را از دیگر موضوعاتی دانست که باید مورد توجه شهرداران قرار بگیرد.

همچنین نادر نوروزی شهردار کرمانشاه نیز در این مراسم عمل گرایی را محور فعالیت‌های خود بیان کرد و گفت: برنامه‌ای کاری خود را بر اساس یک مطالعه مسئله محور شامل هشت محور و ۷۵ مسئله در مورد شهر کرمانشاه استخراج و به شورای اسلامی شهر کرمانشاه ارائه کردم.

نوروزی ادامه داد: این موضوعات در مورد مسائل شهری در حوزه‌های مختلف همچون محیط زیست شهری، مسئله ترافیک، اشتغال در شهر، درآمدهای پایدار شهرداری، نیروی انسانی و… بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که در سایه همراهی و همدلی همگان بتواند مسائل و مشکلات شهری کرمانشاه را حل کند، به‌گونه‌ای که موجب رفاه و آسایش تمامی شهروندان شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار