کد خبر: ۸۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
زنجان-جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حاج قاسم در کلام و عمل ولایتمدار بود و همواره در این مسیر گام برداشت.

به گزارش آرانیوز:سردار سرتیپ محمدرضا فلاح‌زاده شامگاه یکشنبه در یادواره شهدای مقاومت در زنجان، با بیان اینکه اگر از مکتب حاج قاسم می‌گوئیم باید اول او را بشناسیم و بعد مروج مکتب او شویم، اظهار کرد: حاج قاسم در کلام و عمل ولایتمدار بود، او در تمامی صحنه‌های سخت دفاع مقدس و جای جای جبهه مقاومت برای دفاع از ولایت فقیه و دستاوردهای آن و ترویج احکام نورانی اسلام و مکتب اهل بیت (ع) حاضر بود.

وی با بیان اینکه خدامحوری، ولایتمداری و مردم داری از مشخصه‌های سردار سلیمانی بود، گفت: اگر از مکتب حاج قاسم می‌گوئیم باید اول او را بشناسیم و بعد مروج مکتب او شویم.

فلاح زاده با تاکید بر اینکه شهدا با شهادت مقام شفاعت کسب می‌کنند، افزود: شهدا در بهشت خود خدا روزی‌خورد خود خدا هستند، اما مادران شهدا از امتحان الهی که گذشت از فرزند است سربلند بیرون آمده‌اند و آنها باید الگوی تمام عیار همه نسل‌ها باشند.

جانشین سپاه قدس با بیان اینکه ترویج مکتب حاج قاسم نیاز به شناخت از خود وی دارد، افزود: یادمان باشد ترویج مکتب حضرت علی (ع) نیز نیاز به شناخت از وی و یارانش دارد که باید به سراغ منابع مورد تأیید از فقها، پیامبر و قرآن مجید است رفت.

فلاح زاده با بیان این یادگاران دوران دفاع مقدس و در واقع پیران امت منابع عظیمی از گنجینه‌های شهدای بزرگوار هستند که باید به سراغ آنها رفت، ادامه داد: تمام دستاوردهای انقلاب مرهون فداکاری شهیدانی است که در جبهه‌ها مقابل دشمن قد علم کردند و دشمن را به خاک ذلت کشیدند.

جانشین سپاه قدس با یادآوری این تکته که آن چیزی که حاج قاسم را حاج قاسم کرد خدامحوری بود، گفت: یک روزی در حلب مشکلات زیادی پیش آمده بود که حتی تخلیه مجروحان را مشکل کرده بود، گفتم اول دوم و سوم برای رضای خدا و چهارم برای رضایت جنابعالی که برای رضای خدا کار می‌کنید کار می‌کنیم جوانان به خدا ما به این نتیجه رسیده بودیم که حاج قاسم برای خدا کار می‌کند.

فلاح زاده با بیان اینکه حاج قاسم اهل توسل بود از این رو بود که ایام فاطمیه برگزار می‌کرد و برای سیدالشهدا اشک می‌ریخت و برای توسعه عتبات عالیات و راه‌اندازی موکب‌ها فعالیت می‌کرد، افزود: هدف حاج قاسم خدمت به زائران امام حسین (ع) بود و در واقع حاج قاسم اهل توسل، ولایت‌مدار آنهم ولایتمدار عملی بود و به همین دلیل در سخت‌ترین جبهه‌ها حاضر شد تا مسلمانان را در سخت‌ترین روزگار یاری کند.

وی ادامه داد: سرداران گمنام زیادی هستند که در کنار سردار حاج قاسم سلیمانی جنگیده و گنجینه اسرار هستند و از پیران امت خود بخواهید که خاطرات دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم را بازگو کنند، چرا که در این زمان نیاز به الگو سازی داریم.

فلاح زاده با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های حاج قاسم، گفت: ایشان فقط برای خدا کار می‌کند، او اهل توسل بود، اینکه ایام فاطمیه را عزاداری می‌کرد، اینکه در مراسم عزاداری حضرت الشهدا اشک‌هایش سرازیر می‌شد، اینکه عتبات عالیات و موکب ها را راه اندازی کرد چرا که او اهل توسل بود.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم داری از دیگر مشخصه‌های سردار سلیمانی است و از نسل جوان می‌خواهم از معمرین امت بخواهند که خاطرات دوران دفاع مقدس جبهه دفاع از حرم را برایشان بازگو کنند.

فلاح زاده با بیان اینکه جوانان شهدا و رزمندگان را الگو و سرمشق خود قرار دهند، ابراز داشت: خانواده‌های شهدا بالاترین انفاق را کرده‌اند چون عصاره‌های جانشان و پاره‌های تنشان را تقدیم کردند.

وی افزود: من این توصیه را در مورد شهدا هم می‌کنم که جوانان به شهدا نزدیک شده با آنها ارتباط برقرار کنید و اگر سوال می‌کنید که شناختی ندارید به شما می‌گویم حاج قاسم نمونه شهدای نام و بی‌نام این سرزمین است.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب مرهون لقمه حلال پدران و شیر پاک مادران شهدا است، پدران و مادرانی که از امتحان سربلند بیرون آمدند.

فلاح زاده افزود: مسائل و مشکلات اقتصادی کشور حل شدنی است و شرایط کشور در روزهای نخست جنگ تحمیلی از الان سخت‌تر بود، ولی با ایثار و گذشت مشکلات حل شد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار