کد خبر: ۸۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
اهواز - امروز شاخص کیفیت هوا در شهرهای اهواز، سوسنگرد، شادگان، مسجدسلیمان در وضعیت قرمز و ناسالم قرار گرفت.

به گزارش آرانیوز:بر اساس اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست امروز شاخص کیفیت هوا در کلان‌شهر اهواز با ثبت عدد ۱۶۸، مسجد سلیمان با ۱۶۴، سوسنگرد ۱۶۱ و شادگان ۱۵۴ در وضعیت قرمز و شهرهای ماهشهر با ثبت عدد ۱۴۷، اندیمشک ۱۴۶، دزفول ۱۴۳و شوشتر ۱۴۱ در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

ایستگاه پایش هوا واقع در منازل ۲۰۰ دستگاه، با ثبت عدد ۱۸۰، نادری و پاداد با ۱۷۲ و مناطق حفاری و پست برق شماره ۳ با ثبت عدد ۱۶۵ در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه‌های سنی در روز دوشنبه ثبت شده است.

کاهش فعالیت سامانه بارشی در خوزستان در ساعت‌های اخیر و استقرار جو پایدار موجب افزایش غلظت آلودگی هوا در شهرهای مختلف استان شده است.

میزان آلودگی شهرهای مختلف خوزستان که از هفته گذشته در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم قرار گرفته بود، اگر چه روز یکشنبه اندکی کاهش یافت ولی بار دیگر از روز دوشنبه بر میزان این آلودگی افزوده شد.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار