کد خبر: ۸۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
اصفهان - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۱۷۲ نفر در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به اُمیکرون مبتلا شدند.

به گزارش آرانیوز:پژمان عقدک  با اشاره به وضعیت شیوع نوع اُمیکرون کرونا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: تا عصر دیروز یکشنبه ۲۶ دی ماه ۱۷۲ نفر در این شهرستان‌ها به اُمیکرون مبتلا شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار مبتلا به اُمیکرون در اصفهان ۱۴ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون فوتی مبتلا به اُمیکرون در استان اصفهان نداشته‌ایم، ابراز داشت: ۱۲ نفر از مبتلایان به اُمیکرون سابقه سفر به خارج از کشور را داشته‌اند.

۲ مبتلا به سویه اُمیکرون در اصفهان بین ۸ تا ۱۰ سال هستند

وی در خصوص بازه سنی مبتلایان به اُمیکرون در اصفهان افزود: از بین مبتلایان ۲ نفر بین هشت تا ۱۰ سال، ۱۴۶ نفر بین ۱۸ تا ۶۰ سال و ۲۴ نفر بالای ۶۰ سال بوده‌اند.

عقدک درخصوص فراوانی مبتلایان به کرونادر شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۹۱ نفر از مبتلایان در شهر اصفهان ،‌۲۱ نفر در نجف آباد، ۱۴ نفر در مبارکه، هشت نفر در شاهین شهر، هفت نفر در فلاورجان، ۶ نفر در خمینی شهر، چهار نفر در اردستان، پنج نفر در شهرضا، پنج نفر در چادگان، چهار نفر در نطنز، دو نفر در بوئین میاندشت و در شهرستان‌های نائین، سمیرم، تیران و کرون، سمیرم، لنجان و خارج از استان هر کدام یک نفر مبتلا به این سویه کرونا شناسایی شده است.

۱۲ نفر از مبتلایان به کرونا واکسن نزده بودند

وی در خصوص روند تزریق واکسن بین مبتلایان به اُمیکرون ابراز داشت: ۳۰ نفر از این مبتلایان سه نوبت، ۱۱۳ نفر دونوبت، ۱۵ نفر یک نوبت، ۱۲ نفر هیچیک از مراحل واکسیناسیون را استفاده نکردند و دو نفر نیز زیر سن واکسیناسیون بوده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه سویه اُمیکرون کرونا نیز مانند دیگر سویه‌های این بیماری قابل تکثیر است، گفت: پیش بینی ما این است که از اواخر دی ماه و اوایل بهمن ماه اُمیکرون سویه غالب بیماری کرونا در اصفهان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ نفر نیز در بین مبتلایان به اُمیکرون دارای بیماری زمینه‌ای هستند، تصریح کرد: این بیماری در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها و همچنین عدم انجام سه دُز واکسیناسیون به صورت ابتلای خانوادگی خودنمایی خواهد کرد.

عقدک با اشاره به اینکه هر روز از یک درصد تست‌های انجام شده کرونا در اصفهان تست اُمیکرون نیز گرفته می‌شود، ادامه داد: باید توجه داشت که در حال حاضر تعداد کیت‌های تشخیص اولیه اُمیکرون در اصفهان محدود است و تشخیص نهایی نیز در تهران انجام می‌شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار