کد خبر: ۸۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
گروه استان‌ها ـ جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه "حاج قاسم" ولایتمداری را در عمل نشان می‌داد، گفت: شهید سلیمانی برای دفاع از انقلاب در تمامی صحنه‌های سخت‌ حاضر می‌شد.

به گزارش آرانیوز، سردار محمدرضا فلاح‌زاده شامگاه یکشنبه در ویژه‌برنامه یادواره شهدای مقاومت و تکریم مقام مادران و همسران شهدا همزمان با سالروز شهادت حضرت ام‌البنین(س) ضمن بزرگداشت یاد شهدای تاریخ‌ساز جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه سردار دلها و همه سروقامتان گمنام و بانام‌ اظهار داشت: امروز ما هرچه داریم از ایثار مادران و خانواده شهدا‌ست.

وی با اشاره به آیه شریفه "لَن‌تَنالُوا البِّرَ حَتّی تُنفِقُوا مِمّا تُحِبُّون" گفت: به نیکی دست نمی‌یابید مگر آنچه بدان دلبستگی دارید در راه خدا انفاق کنید؛ گاهی انسان مال خود را در راه خدا انفاق می‌کند، اما مقام بالا نزد خداوند متعلق به مادران و پدران و همسران شهداست که پاره تن خود را تقدیم می‌کنند.

جانشین فرمانده نیروی سپاه قدس ابراز کرد: امروز کشور ما شاهد ایثار مادرانی است که از عصاره جان و فرزند خود برای دفاع از اسلام و ترویج احکام نورانی آن و برای استحکام پایه‌های انقلاب و دفاع از ولایت گذشتند و آنها را با دستار سرخ و سبز فاطمی(ع) و حسینی(ع) راهی جبهه‌ها کردند و مادرانی که فرزندانشان جاویدالاثر شده‌اند و هنوز اجساد مطهر آن‌ها برنگشته است.

وی با اشاره به فداکاری و اقدام "نُسَیبه" در جنگ احد و دفاع از پیامبر اکرم(ص) گفت: وی در این میدان، قاتل فرزندش را به درک واصل کرد و خود نیز بر اثر جراحات جنگی به شهادت رسید، حال در کشور خودمان از جمله پاوه ما شاهد فداکاری دختران و زنانی بودیم که به‌تأسی از "امّ‌وهب" کربلا یا "نسیبه" علیه دشمن اقدام می‌کردند.

سردار فلاح‌زاده با ابراز اینکه مادران شهدا معرفتِ زنان صحابی پیامبر خدا(ص) را دارند، افزود: حضرت زهرا(ع) لقب امّ‌ابیها را دارد و همیشه به زخم‌های حضرت محمد(ص) رسیدگی می‌کرد و ایشان در راه دفاع از ولایت و حضرت علی(ع) به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: اگر حضرت زهرا(ع) پشت در قرار گرفتند می‌خواستند به تمامی نسل‌ها در تمامی عصرها بگویند که "نگاه‌هایتان به‌سمت علی و اولاد علی و جانشینان علی باشد" و اگر ایشان در کوچه حاضر شدند زمانی که ریسمان حضرت علی(ع) را انداخته بودند و برای بیعت اجباری می‌بردند، به دفاع از علی(ع) برخاست هدف ایشان این بود که باز هم نگاه‌ها را به‌سوی امام علی(ع) معطوف سازد، اگر حضرت زهرا(ع) در مسجدالنبی(ص) خطبه فدکیه را قرائت کرد باز هم هدفش متوجه ساختن‌ها نگاه‌ها به‌سمت امیرالمؤمنین(ع) بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار