کد خبر: ۸۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
شهردار تهران گفت: متاسفانه مدیریت شهری که توسط دوره گذشته تحویل این دوره مدیریت شهری شده است، قابل دفاع نیست.

به گزارش آرانیوز، «علیرضا زاکانی» در جریان چهلمین جلسه شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) خطاب به اعضای شورای شهر تهران درباره گزارش طرح رصد توسط کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهار کرد: کار خوب و اساسی صورت گرفته که با همه وجود از کمیسیون برنامه و بودجه و از سایر اعضای شورای شهر تهران قدردانی می‌کنم.

وی افزود: حضور اعضای شورای شهر تهران و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در محلات و مناطق مختلف نشان از کار و تلاش این مدیریت شهری دارد؛ غیر از این هم انتظاری از مدیریت جهادی و انقلابی نیست.

زاکانی ادامه داد: در بودجه 1401 نیز 2 هزار و 100 میلیارد تومان برای طرح‌هایی که در جلسه امروز مطرح شد، در نظر گرفته‌ایم و ان‌شاءالله در جلسه سه‌شنبه شورای شهر تهران و با ارائه لایحه بودجه 1401 شهرداری توضیحات لازم را مطرح خواهم کرد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه گام بعدی در طرح‌ها نظارت بر اجرای کارهاست و شهرداری اقدامات خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: در مدت حضور خود طی 4 ماه و 10 روز گذشته در مسیری که شورا هم تأکید داشته است، اتفاقات بزرگی رقم خورده و یکی از موضوعاتی که در این دوره به آن توجه شده، اینکه کلمه «من‌»ها به «ما» تبدیل شده است و در واقع بزرگترین مشکلی که در دوره گذشته مدیریت شهری داشتند و نتوانستند موفقیتی را رقم بزنند همین موضوع بوده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری که توسط دوره گذشته تحویل این دوره شده است قابل دفاع نیست، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه شود این است که ما در حوزه هوای پاک مسئولیت داریم و در واقع شهرداری متولی هوای پاک است اما این به آن معنا نیست که سایر دستگاه‌های مسئول وظیفه خود را انجام ندهند و این در حالی است که 23 دستگاه در این بخش مسئول هستند و شهرداری محور قرار دارد و همه باید به وظیفه خود عمل کنند.

شهردار تهران همچنین در خصوص مسائل ایمنی در شهر تهران نیز تصریح کرد: در این زمینه نیز شهرداری تهران به عنوان قائم مقام وزیر کشور به دنبال این است که از همه ظرفیت‌ها برای ایمنی تهران استفاده بکند و همه اینها را پای کار بیاورد.

وی افزود: در حوزه سلامت نیز برنامه‌هایی در دستور کار داریم و جلسه‌ای نیز اخیراً برگزار شده و تمام رؤسای دانشگاه‌ها به همراه معاون وزیر بهداشت در این جلسه حاضر شدند تا بتوانیم ظرفیت خود را برای خدمت در حوزه سلامت ارائه کنیم.

زاکانی ادامه داد: در حوزه‌های اجتماعی نیز مقرر شده است شهرداری تهران به عنوان محور قرارگاه اجتماعی قرار بگیرد و امروزه هم همه پای کار قرار دارند که از آن جمله می‌توان به دادستانی‌، ناجا، ستاد مبارزه با مواد مخدر، استانداری، کمیته امداد، فرمانداری اشاره کرد و مهم‌ترین بحث این است که کلمه «ما» شکل گرفته است.

وی به طرح رصد اشاره کرد و گفت: این کار ارزشمندی است و ما هم در کنار «قرار خدمت» در مجموعه شهرداری در روزهای پنجشنبه و همچنین نشست‌های مسئولان نواحی و مناطق از آن استفاده می‌کنیم و یک ظرفیت ویژه‌ای در مدیریت شهری خلق شده است.

شهردار تهران ادامه داد: ظرفیت‌های شهرداری محدود و نیازهای ما بیش از محدودیت است و تنها راه حل برای ارائه خدمات مطلوب، مدیریت جهادی و انقلابی است و به‌جز این مسیر نمی‌توان مسیر دیگری را دنبال کرد. همچنین پس از شناخت مسائل و موانع باید به درستی از منابع در اختیار استفاده کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار