کد خبر: ۸۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی گفت: براساس یکی از مصوبات کمیسیون، دولت مکلف شد در صورت فروش مازاد نفت تا سقف ۵.۵میلیارد یورو، این اعتبارات را صرف تولید مسکن، اشتغال‌زایی، حمایت از تولید و پروژه‌های پیشران جدید کند.

به گزارش آرانیوز، «رحیم زارع» سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی در تشریح مصوبات نشست امروز کمیسیون متبوعش گفت: اولین اجازه‌ای که به دولت دادیم این بود که در صورت افزایش عواید حاصل از فروش نفت، دولت مکلف است به همان میزان سقف انتشار اوراق اسلامی را کاهش دهد.

وی افزود: در ارتباط با نرخ به دولت و دستگاه‌های اجرایی ماده 5 قانون خدمات کشوری اختیار دادیم که منابع ارزی حاصل از فروش نفت گاز و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و گازی و سایر منابع ارزی را با نرخ ETS به فروش برساند، همچنین این اختیار داده شد که دولت برای کنترل بازار حداکثر دو درصد زیر نرخ ETS نیز به فروش برساند.

زارع عنوان کرد: همچنین به وزارت نفت این اختیار داده شد که از محل افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان تا سقف 265 میلیون یورو برای طرح توسعه و تثبیت این پالایشگاه اقدام کند. در مصوبه‌ای دیگر دولت را مکلف کردیم که تا سقف 4.5 میلیارد یورو جهت پرداخت تعهدات به افراد حقیقی و حقوقی و همچنین جهت هزینه‌کرد برای پیشرفت و آبادانی کشور و محرومیت‌زدایی از محل تحویل نفت خام و میعانات گازی به این اشخاص به‌قیمت روز صادراتی به اشخاص، بدهی‌های خود را تسویه کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس خاطرنشان کرد: در مصوبه‌ای دیگر دولت را مکلف کردیم در صورت فروش مازاد نفت تا سقف 5.5 میلیارد یورو، این اعتبارات را صرف تولید مسکن، اشتغال‌زایی، حمایت از تولید و پروژه‌های پیشران جدید مانند توسعه خطوط ریلی و بنادر و فعال‌سازی میدان‌های گازی مشترک و پتروپالایشگاه‌ها و نیروگاه‌های با ظرفیت بالا کند.

منبع: تسنیم
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار