کد خبر: ۸۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
سنندج- استاندار کردستان گفت: در سفرهای شهرستانی از مناطق حاشیه نشین به صورت ویژه بازدید خواهیم کرد و مشکلات آن مناطق را در اولویت پیگیری قرار می دهیم.

به گزارش آرانیوز:اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری که با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد، اظهار کرد: جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان دارای اهمیت ویژه ای است و این جلسات برای رسیدن به نتیجه و بازخورد بهتر است هر ماه برگزار شود.

وی افزود: معاون عمرانی، مدیر کل راه و شهرسازی و سازمان مدیریت استان با تشکیل جلسه‌ای توافقات گذشته با دستگاه‌های اجرایی را بازنگری کنند و میزان کارهای انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری را به روز رسانی کنند.

استاندار کردستان خطاب به دستگاه‌های خدمت رسان حاکمیتی همچون کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز اظهار کرد: انتظار داریم این دستگاه‌ها سهم خود را در حوزه بازآفرینی شهری به درستی ایفا کنند و تعهداتشان را کامل انجام دهند.

زارعی کوشا تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی و متولی حوزه بازآفرینی شهری استان نباید وابستگی زیادی به ستاد کشوری داشته باشند بلکه باید کارها و برنامه‌های مناسبی را در سطح استان اجرایی کنند.

وی افزود: در جریان سفرهای شهرستانی از محلات حاشیه نشین بازدید خواهیم کرد و رفع مشکلات آنها را در اولویت قرار می‌دهیم.

زارعی کوشا همچنین از شهرداران شهرهای مختلف استان خواست که تسهیلات لازم را برای بهسازی و مقاوم سازی منازل مسکونی در مناطق حاشیه نشین فراهم کنند.

بهرام نصرالهی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: متأسفانه سرعت رشد جمعیت در مناطق حاشیه نشین کردستان از جمله سنندج از رشد خدمات بسیار بیشتر است.

وی افزود: هم اکنون رشد جمعیت در ناحیه منفصل شهری نایسر بیش از ۶ درصد است و این درحالی است که میانگین رشد جمعیت در سنندج حدود دو درصد است.

نصرالهی زاده خاطرنشان کرد: اگر برای این مشکل چاره‌ای اساسی اندیشیده نشود بدون شک در آینده در نایسر و مناطق حاشیه نشین با مشکلات بزرگ‌تری مواجه خواهیم شد.

عرفان مرادی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه از سکونت بیش از ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت استان در مناطق حاشیه نشین و بافت‌های فرسوده خبر داد.

وی افزود: شهر سنندج با بیش از ۲۳۰ هزار نفر جمعیت بیشترین تعداد ساکنان در مناطق حاشیه نشین را در استان دارد.

مرادی خاطرنشان کرد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن نیز سهمیه ۱۲ هزار و ۲۰۰ واحد برای کردستان در نظر گرفته شده است که سالانه سه هزار و ۷۰ واحد ساخته خواهد شد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار