کد خبر: ۸۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
قزوین-سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: قزوین برای پنجمین روز متوالی هیچگونه مورد فوتی بر اثر کرونا را به ثبت نرسانده است.

به گزارش آرانیوز:محمدحسن ارداقیان  با اشاره به آمار کرونایی استان قزوین اظهار کرد: هم اکنون ۹۶ نفر بر اثر بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند و تنها ۶ نفر آنها بدحال هستند و طی یک هفته گذشته تعداد بستری‌ها به زیر ۱۰۰ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اذعان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ گونه فوتی بر اثر کرونا در استان گزارش نشده و تعداد مبتلایان جدید در یک روند رو به کاهش ۲۵ نفر گزارش شده است و تعداد ۴۲ نفر نیز از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: امروز برای پنجمین روز متوالی استان قزوین آری از فوتی کرونایی بوده است و امیدواریم با همکاری مردم در خصوص واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این روند ادامه داشته باشد.

ارداقیان توضیح داد: تا امروز تعداد ۱۲۵ هزار و ۸۳۲ نفر در استان قزوین به کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد کل فوتی‌های ما در این دوران ۲ هزار و ۸۴۶ نفر بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: روند واکسیناسیون سراسری علیه کووید ۱۹ تأثیر بسیار زیادی روی کنترل بیماری داشته است و تا امروز بیش از ۹۳ درصد افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در استان قزوین دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و بیش از ۷۶ درصد از افراد در این رده سنی دز دوم را نیز تزریق نموده‌اند.

ارداقیان گفت: ۹۴ درصد از افراد بالای ۱۲ سال استان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده آمد و این آمار در دز دوم بیش از ۸۴ درصد و در دز سوم قریب به ۱۸ درصد است.

وی در خاتمه گفت: از شهروندان عزیز قزوینی دعوت می‌کنیم برای کنترل هر چه بهتر شرایط کرونایی هر چه زودتر اقدام به دریافت دز سوم کرونا نمایند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار