کد خبر: ۸۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
سمنان- آخرین آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان نشان می‌دهد که ۶۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.

به گزارش آرانیوز:آمارهای اعلام شده رسمی از سوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت منتهی به شنبه هیچ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست نداده است.

در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۲۶ نفر مبتلای جدید و قطعی به ویروس کرونا نیز در شهرستان‌های استان سمنان شناسایی شد که نسبت به میانه هفته گذشته نصف شده است همچنین سه نفر نیز به تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها افزوده شده است که نسبت به ۷۲ ساعت قبل کاهش چشم گیری یافته است.

در این بازه زمانی ۳۲ نفر به صورت سرپایی درمان و دوره نقاهت را در منزل خواهند گذراند چرا که نیاز به بستری آن‌ها در بیمارستان نبوده است. هم اکنون همچنین ۶۴ نفر در بیمارستان‌های استان سمنان به دلیل کرونا بستری هستند.

گفتنی است طبق اعلام رسمی مسئولان هیچ مورد امیکرون در استان سمنان مشاهده نشده است اما این به معنی رها کردن پروتکل‌های بهداشتی نیست چرا که هنوز گونه دلتا در استان قربانی می‌گیرد و تا کنون نزدیک به دو هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

هم اکنون تمام هشت شهرستان استان سمنان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد. گفتنی است ۹۵ درصد از جمعیت استان دز اول واکسن کرونا را زده‌اند و آمار دز دوم نیز بیش از ۸۶.۵ درصد تا ابتدای هفته گذشته اعلام شده است.

همچنان واکسیناسیون، دوری از تجمعات، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی اولویت و توصیه مسئولان به مردم است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار