کد خبر: ۸۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
بیرجند-مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۳۹ تیم امدادی هلال احمر در پی هشدار هواشناسی برای امداد رسانی به حوادث احتمالی در حالت آماده باش کامل هستند.

به گزارش آرانیوز:محمد رضا رضایی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر شرایط نامساعد جوی، اظهار کرد: ۱۴۰ نیروی هلال احمر در قالب ۳۹ تیم امدادی در ۲۴ پایگاه ثابت، پایگاه امداد هوایی، شعب هلال احمر و تیم واکنش سریع و دو تیم آنست (سگ‌های زنده یاب) برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در آماده‌باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه ۲۲ تیم پشتیبان در شعب هلال احمر استان آماده امدادرسانی به حوادث احتمالی هستند، افزود: ۴۶ دستگاه خودرو شامل خودروی نجات، آمبولانس و ده دستگاه موتور تریل نیز جهت امداد رسانی به حوادث احتمالی آماده به‌کارگیری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها از شهروندان خواستاریم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و از سفرهای غیر ضرور بپرهیزند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به کاهش دید افقی و لغزندگی سطح جاده از رانندگان خواست ضمن همراه داشتن وسایل ایمنی و تجهیزات زمستانی، از داشتن زنجیر چرخ و سوخت کافی به خصوص در نقاط کوهستانی اطمینان حاصل کنند.

رضایی با بیان اینکه مرکز ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است، گفت: هم‌میهنان در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با این مرکز تماس گرفته و یا به نزدیک‌ترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار