کد خبر: ۸۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
فردوس- در ایام سالروز عملیات کربلای ۴ و ۵، جمعه شب با حضور راوی کشوری، جانفشانی‌ها و رشادت‌های شهدای این دو عملیات گرامی داشته شد.

به گزارش آرانیوز:امام جمعه فردوس در این محفل با شکوه که با استقبال چشمگیر مردم برگزار شد گفت: بیشترین شهدای فردوس در این دو عملیات به تعداد ۳۶ جوان گلگون کفن، تقدیم انقلاب شد.

حجت الاسلام محمد شاکری تاکید کرد: این کشور قهرمانان زیادی دارد و قبل از آنکه دشمن برای ما قهرمان سازی کند باید این دلاوران را به نسل نو معرفی کنیم.

وی عزت و آبروی امروز ایران اسلامی را مدیون جوانانی دانست که احساس تکلیف کردند و جان خویش را بر کف دست نهادند و امروز ما هستیم و رسالت سنگین ادامه راه این عزیزان که باید مانند آنها دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کنیم.

راوی کشوری دفاع مقدس نیز با تشریح دلایل شروع عملیات کربلای ۴ و ۵ گفت: در این عملیات‌ها هدف رسیدن به دروازه‌های بصر بود که با جانفشانی جوانان مخلص در کربلای ۵ تا رزمندگان اسلام به نزدیکی دروازه بصره رسیدند، عراق قطعنامه ۵۹۸ را قبول کرد.

حسین کاجی افزود: جنگ ما چهار مرحله: هجوم، توقف، بیرون راندن و تنبیه دشمن داشت و بدترین و دشوارترین جنگ جهان بود.

وی گفت: در عملیات کربلای ۴ مظلومیت، حقانیت و شجاعت جوانان اسلام را همه دیدیم، ۲ هزار شهید دادیم و صحنه‌هایی گذشت که هیچ دوربینی قادر به ضبط آن نبود.

راوی دفاع مقدس عنوان کرد: در کربلای ۵ تعداد زیادی از فرماندهان جنگ در رده‌های بالا را از دست دادیم و بزرگترین عملیات علیه دشمن بود.

کاجی تاکید کرد: امروز هم شهدا گره گشایند، پیشروی می‌کنند و دست ما را در تمام مشکلات این کشور می‌گیرند.

وی شهدا را ناظر اعمال دانست و گفت: در بسیاری از رؤیای های صادقانه و حتی بیداری، شهدا برای خانواده شأن پدری می‌کنند و حوائج دل شکستگان را برآورده می‌کنند.

وی شهدا را میدان دار تمام صحنه‌های اکنون نظام دانست و گفت: افرادی مانند آیت الله بهجت به آنها ارادت داشتند، آنها را گره‌گشا می‌دانستند و هر روز بر شهدا سلام می‌کردند.

وی تاکید کرد: اگر به زنده بودن شهدا ایمان داشته باشیم، آنها را ناظر اعمال خود می‌دانیم و گرد گناه نمی‌گردیم.

وی به رشادت‌ها و فداکاری‌های حاج قاسم سلیمانی اشاره و گفت: او که در مقابل فرزندان و خانواده شهدا متواضع و در هجران یاران شهیدش مانند مادران جوان مرده گریه می‌کرد در برابر دشمنان اسلام و داعش با اقتدار ایستاد.

کاجی اضافه کرد: حاج قاسم به ملکوت وصل بود و از یاران شهیدش مدد می‌گرفت و همیشه موفق بود.

راوی دفاع مقدس تاکید کرد: حاج قاسم باورش بود شهدا زنده‌اند و از ظرفیت آنها استفاده می‌کرد و کارش را پیش می‌برد.

کاجی گفت: الان چند مسئول در نظام اسلامی داریم که شهدا را زنده و ناظر اعمال خود بدانند و همه باید بدانیم امثال حاج قاسم و شهدا زنده و در جبهه غزه و یمن و لبنان می‌جنگند.

کاجی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین که به نام تکریم مادران شهدا نامگذاری شده افزود: ما هزاران مادر شهید داریم که بیش از ۲ شهید تقدیم این نظام کردند که نمونه آن ۲۱ مادر شهید داریم که ۹ شهید فدای اسلام کردند و ما باید روزی پاسخگوی این خون‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: می‌دانید مظلوم ترین مادر شهید به گفته خودش کسی هست که مقابل چشمان مادرش او را سر بریدند، جگرش را بیرون آوردند و مجبورش کردند تا قبر پسرش را حفر و او را در مقابل دشمن، بدون غسل و کفن دفن کرد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار